דודי אמסלם נגד אלשיך: להפחית למפכ”ל מהמשכורת, להעלות לביבי

ח"כ דוד אמסלם מגביר את המתקפות על המשטרה - ומסמן מטרה חדשה: להקטין את המשכורת של רוני אלשיך • "מפכ"ל המשטרה מקבל 97,400 שקלים. ראש הממשלה הוא מנהל את כל העסק. לא יכול להיות שאנשים מרוויחים יותר ממנו. אם הייתי המפכ"ל, לא הייתי לוקח 100 אלף, מצפונית"
אריה ריבקינד
י"ט חשון התשע"ח / 08.11.2017 20:59

 על מסלול התנגשות עם המשטרה: אחרי הדיון הסוער בוועדת הפנים על הציוצים של היועץ האסטרטגי של המשטרה, ואחרי שהכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את ‘חוק ההמלצות’ – ח”כ דוד אמסלם כבר דוהר אל היוזמה הבאה: להפחית את שכרו של מפכ”ל המשטרה ולהעלות את שכרו של ראש הממשלה.

“מפכ”ל המשטרה מקבל 97,400 שקלים, ושוטר שמתגייס מקבל 6,000”, אמר אמסלם בריאיון ל’מהדורה המרכזית’ של חדשות 2. “בעולם המושגים שלי זה לא יכול להיות. אז אם הוא ירוויח 40 אלף והוא (השוטר) ירוויח 10,000 זה לא יותר טוב? זה לא נשמע יותר סביר?”

אמסלם טען בריאיון כי יש להשוות את שכרו של המפכ”ל לשכרו של חבר כנסת. “הגשתי הצעת חוק לפיה תקרת השכר הכי גבוהה בכנסת ישראל צריכה להיות של ראש הממשלה. מכאן תחליטו – ראש הממשלה הוא מנהל את כל העסק, לא יכול להיות שאנשים מרוויחים יותר ממנו. אם הייתי מפכ”ל המשטרה לא הייתי לוקח מאה אלף שקל, מצפונית לא הייתי יכול”.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: “ראש הממשלה מאוד מעריך את ח”כ דודי אמסלם אך בעניין המשכורות הוא אינו שותף לדעתו. ראש הממשלה אינו חושב שיש צורך לשנות את שכרו של ראש הממשלה או שכרם של בכירים אחרים במערכת”.

בתוך כך, החוק שיאסור על המשטרה להגיש המלצות לפרקליטות בעד ונגד העמדה לדין, עבר היום בקריאה טרומית בכנסת ברוב של 52 תומכים מול 42 מתנגדים.

חברת הכנסת רחל עזריה מכולנו ניצלה את חופש ההצבעה שניתן לה על ידי יו”ר המפלגה משה כחלון והצביעה נגד החוק.

קודם לכן הבוקר דנה ועדת הפנים של הכנסת בחוות הדעת של מבקר המשרד לביטחון פנים, לפיה יועץ התקשורת החיצוני של המשטרה, ליאור חורב, הפר את החוזה כשצייץ בטוויטר נגד שרים וח”כים.

אמסלם שאל בפתח הדיון, שהפך לסוער: “יועץ אסטרטגי למפכ”ל המשטרה מתבטא ללא הרף נגד ח”כים ושרים בטוויטר. בדיון בוועדת הפנים המפכ”ל הודיע שינזוף בו, ולאחר שהוא ננזף והתחייב להפסיק, הוא ממשיך. איך ייתכן שמי שהמשטרה משלמת לו 800,000 שקלים בשנה משמיץ ח”כים וחברי ממשלה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות