ליברמן: “יש מוקשים לקואליציה, אבל לא צריך דרמות בשידור חי”

שר הביטחון ליברמן תקף בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו את המחאה שמוביל יוסי דגן נגד ראש הממשלה ("ניסיון לתפוס טרמפ"), התייחס למתיחות בקואליציה ("כל הדיונים הקואליציוניים מעל מסכי הטלוויזיה - זה מיותר")", וחוץ השבת החדש ("ביום ראשון נצביע נגד החוק הזה חד משמעית")
אריה ריבקינד
י' חשון התשע"ח / 30.10.2017 17:52

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’ אחר הצהריים (שני) למחאה אותה מוביל ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, בעניין תקצוב הכבישים העוקפים ביו”ש, חוק המרכולים וחוק הלאום.

שר הביטחון על המחאה והגיב: “אני חושב שיש פה ניסיון לתפוס טרמפ על מה שקיים. לפני כשלושה שבועות ביקרתי במטה בנימין עם יושב ראש מועצת יש”ע. ביקרנו באתר שכרגע נבנה בו היישוב עמונה. שם הודעתי שאנחנו עובדים כבר כמה חודשים על תכנית מקיפה לביטחון ביו”ש, שאמורה להסתיים בשבוע הזה ואחר כך אנחנו נתכנס לדיונים, כולל עם ראשי מועצת יש”ע.

“זו תוכנית שאמורה להתגבש עד סוף השנה. הודעתי קבל עם ועדה לפני כשלושה שבועות, והמחאות האלו באופן מוזר החלו אחרי שכבר הודענו שזה קיים, בשלבי סיום ומתגבש ואנחנו גם מתכוונים לשתף את ראשי מועצת יש”ע באותה תוכנית. ולכן, אין טעם במחאה הזאת”.

ליברמן נשאל מה עמדתו באשר לשני החוקים שגרמו למתיחות בקואליציה – החוק הצרפתי החוק למניעת פרסום המלצות משטרה, ומה הצפי שלו: האם המתיחות הזו מבשרת את סופה הקרב של הקואליציה?

“אני קודם כל חושב שיש קואליציית ימין מצוינת, שמתפקדת וגם מביאה תוצאות ולכן המתיחות הזו מיותרת, כמו גם כל הדיונים הקואליציוניים מעל גלי האתר ומעל מסכי הטלוויזיה”, אמר ליברמן. “זה מיותר לגמרי. אפשר ללבן את כל הסוגיות גם בחדרים סגורים בלי להדליף את זה החוצה.

“יש הרבה מעבר לכך, יש הרבה סוגיות שמאוד מאוד רגישות, כולל חוקי עזר עירוניים ועמדת שר הפנים. יש את כל הנושא של גיוס החרדים ויש את נושא חוק הלאום, לא חסרים באמת מוקשים בדרך. אם נדע להתנהג באחריות ונדע להוריד את הווליום, אז אפשר לפרק את כל המוקשים יחסית בקלות ואין שום צורך לעשות דרמות בשידור חי”.

לדבריו, מפלגתו אינה שלמה עם חוק הלאום בגרסתו הנוכחית. “לנו, כמו למפלגה עם עמדות מאוד מאוד ברורות, יש לא מעט קשיים עם החוקים האלה. אני יכול להגיד שלי יש קושי רב הרבה יותר – מאשר עם כל שאר החוקים – עם חוק הלאום. במקום להפוך את מדינת ישראל למדינה יהודית, מנסים להפוך אותה למדינת הלכה. בהתאם לחוק הלאום הזה, כל הסעיפים כולל לזכות העלייה וכו’, וחוק השבות, יש לנו שם בעיה.

“אני חושב שיש גם בעיה בחוק הלאום בניסוח שלו העכשווי גם לגבי האנשים שאינם יהודים אבל נושאים בכל החובות, כמו חברינו הדרוזים. ולכן, העמדה שלנו שעדיף לקחת את מגילת העצמאות, לאמץ אותה ולחוקק אותה כחוק יסוד, ואני חושב שזה פותר את כל הבעיות. כמו שזה מובל היום, אני רואה קושי רב, אבל הכול ניתן, במידה ויהיה רצון טוב מצד כל הגורמים, ונעשה את זה בצורה רצינית, בדיונים רציניים בלי להדליף, אפשר להתגבר על כל הקשיים”.

על החלטת בג”ץ בחוק המרכולים ועל החוק החדש שהנציגים החרדים מתכוונים להגיש – אמר ליברמן: “אנחנו חושבים שזו עמדה מאוד מאוד נכונה, כי אין שום צורך לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק ואין שום צורך לסגור את המרכולים בתל אביב בשבת. אנחנו מחזיקים בגישה של ‘חיה ותן לחיות’, ולנו יש קושי רב עם החקיקה הזאת, ניתן חופש הצבעה. אנחנו ביום ראשון נצביע נגד החוק הזה חד משמעית ואחר כך נראה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות