עתירה לבג”ץ: בתכנית הלימודים של בנט על רצח רבין אין על הדין “רודף”

אמנים, חברי כנסת ועמותת הפורום החילוני הגישו עתירה לבג"ץ נגד הפרקים העוסקים ברצח רבין בתוכנית הלימודים: "לא מדברת על ההסתה בכיכרות העיר, התפילות ההמוניות, פסקי דין רודף, הסתה דתית, קיצונית ואגרסיבית של רבנים"
אריה ריבקינד
ד' חשון התשע"ח / 24.10.2017 17:38

אמנים וחברי כנסת הגישו היום (שלישי) יחד עם עמותת הפורום החילוני, עתירה לבית המשפט העליון, המתייחסת לפרקים העוסקים ברצח יצחק רבין בתוכנית הלימודים של שר החינוך נפתלי בנט – “תרבות יהודית ישראלית” – שנחשפה בחדשות 10.

בעתירה נטען כי תלמידי החינוך הממלכתי ילמדו “תמונה כוזבת ושקרית, המסתירה מהם בכוונה מכוון את המציאות הדתית-משיחית שהביאה לרצח, ואת אלה שפעלו כדי להסית ולהביא לחיסולו של ראש הממשלה רבין”.

העותרים טוענים כי “התוכנית לא מדברת על ההסתה בכיכרות העיר, התפילות ההמוניות, פסקי דין רודף. אין בתכנית כל אזכור של הרוצח, של תפיסת עולמו, אין אזכור לרקע עליו צמח ולקולות הרבנים שפסקו דין רודף. בשל היותם מגמתיים ומעוותי מציאות”.

חבר הכנסת עומר בר לב, אחד העותרים, אמר לערוץ 10: “לא ניתן לקיצוניות לשכתב את ההיסטוריה. הרצח המתועב נבע לא רק ממתחים פוליטיים כפי שמתואר בתכנית הלימודים הנוכחית, אלא גם כתוצאה מהסתה דתית, קיצונית ואגרסיבית של רבנים. תמוה בעיניי שגורמים אלו אינם מוזכרים בתכנית הלימודים, והשמטתם מראה על לא פחות מכוונות ברורות לניסיון לשכתוב ההיסטוריה, שנכתבה בכאב ובדם”.

העותרים דרשו מבג”ץ לקיים דיון דחוף, שכן יום הזיכרון ה-22 לרצח יצחק רבין מתקיים בשבוע הבא – ב-1 בנובמבר.

בחדשות 10 נחשף כי בתוכנית הנלמדת בבתי ספר חילוניים, קיים עיסוק מורחב בקיטוב הפוליטי שבין ימין ושמאל, אך אין ולו אזכור אחד לכך שיגאל עמיר, רוצחו של רבין, היה דתי. אין אזכור לרבנים שהוציאו פסקי הלכה של דין רודף ודין מוסר, וגם המחלוקת בין זכותה הדמוקרטית של ממשלה מכהנת למסור שטחים לבין הטענה לאיסור דתי לכך הועלמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות