ביקורת שמתח הרבי משאץ על הרבי מגור והרבי מבעלזא עומדת למכירה פומבית

במכתב המרתק, שמחירו ההתחלתי במכירה פומבית עומד על 3000 דולרים, מותח האדמו"ר משאץ ביקורת על 'חוק חינוך חובה' ובין היתר מבקר את גדולי רבני ארץ ישראל על שאינם נלחמים מספיק
שלמה בן חיים
ב' חשון התשע"ח / 22.10.2017 12:16

במכתב מרתק המוצע למכירה פומבית על ידי בית המכירות ‘ווינרס’ (Winner’s) מותח האדמו”ר משאץ ביקורת על ‘חוק חינוך חובה’  ובין היתר מבקר את גדולי רבני ארץ ישראל.

מהמכתב ניתן ללמוד עד כמה האדמו”ר משאץ היה מעורה בנעשה בארץ ישראל. הוא מתייחס לכניסת אגודת ישראל לממשלה, ומותח ביקורת על אדמו”רים בישראל שאינם נלחמים מספיק בחוק חינוך חובה, אותו הוא מגדיר “גזרת שמד”.

האדמו”ר דורש מהרי”מ לוין מסירות נפש למען עמו ומבטיחו שלא ינזק אם ינהג כך.

האדמו”ר משאץ דוחה על הסף את בקורתו של הגר”א קוטלר ותמה מדוע האדמו”ר מגור ורבו האדמו”ר רבי אהרן מבעלזא אינם משמיעים קולם נגד הממשלה.

האדמו”ר משאץ מוסיף וכותב כי המצב בארץ ישראל אינו מניח לו לישון. “עד היום הורגלנו לגזרות מהגויים, ועתה עוד לא יבש דם היהודים מזוועות הנאצים וכבר היהודים גוזרים גזירות על היהודים”, הוא כותב.

את בקורתו על רבו מוהר”א מבעלזא הוא מנמק בכך שבמקום שיש חילול ה’ אין חולקין כבוד לרב.

 האדמו”ר הרה”ק הרבי שלום משאץ, נצר לשושלת זלוטשוב, נולד בשנת תרל”ח ובגיל צעיר הוסמך לרבנות מהמהרש”ם.

בהיותו בן 25 כבר נבחר לרבה של שאץ. בין תלמידיו באותה תקופה נמנה הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין.

במלחמת העולם הראשונה נדד ממקום למקום ובשנת תרפ”ז נענה לחסידיו שבלונדון ועבר להתגורר עמם. הוא נודע בבקיאותו הרבה בשלחן ערוך ובהכנסת אורחים.

בשנת תש”י שיגר מכתב לראשי המדינה בו ביקש להשתית את חיי המדינה על יסודי התורה. האדמו”ר הבטיח ישועות לעולים על קברו ואכן רבים נוהרים לקברו בלונדון.

 המכתב, שמשקף את הוויכוח ההשקפתי בן גדולי העולם, מוצע למכירה פומבית של בית המכירות ‘ווינרס’ שתיערך ביום שלישי הקרוב –  כאשר מחירו ההתחלתי עומד על 3000 דולרים.

למכירה מכתב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות