רכז הבטחון: “צעקתי שהוא הרג לי שלושה ילדים – ויריתי לעברו שוב”

מפקד מחוז ירושלים,הגיע לבקר את עמית שטיינהרט, רכב הביטחון של הישוב הר אדר, שנפצע בפיגוע הירי - ושמע ממנו על הדרמה • "משהו בהתנהגותו עורר את החשד שלי - גם כי לבש ג'קט ביום חם" • "על אף הכאבים שאחזו בי, שלפתי האקדח שלי ויריתי לעברו"
חיים טוויל
ז' תשרי התשע"ח / 27.09.2017 16:58

“פעלת בגבורה והצלת חיים. שילמת מחיר ונפגעת , אך בגופך הצלת חיי אדם. זה התפקיד שלנו כאנשי כוחות הביטחון, לעמוד בחזית, למנוע ולהדוף ניסיונות פגיעה בחפים מפשע. ובמקום הזה הייתם, אתה, המאבטחים והלוחמים”.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, הגיע היום (רביעי) לבקר את עמית שטיינהרט, רכב הביטחון של הישוב הר אדר, המאושפז במרכז הרפואי ‘הדסה עין כרם’, מאז פונה במצב קשה מזירת פיגוע הירי אתמול, בו נרצחו לוחם מגב ושני מאבטחים הי”ד.

אל המפקד התלוו פרופ’ יורם וייס וד”ר אבו-ביח, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים.

עמית שוחח עם מפקד המחוז ואמר כי הוא מתרגש ושמח שבא לבקרו, תוך זמן קצר לאחר הפיגוע. הוא סיפר מה שזכור לו מהרגעים הקשים: “הכרתי את המחבל כמו שהכרתי את כל שאר הפועלים שנכנסו מדי יום דרך המעבר ליישוב.

“הוא תמיד היה בין האחרונים להיכנס ואתמול משהו בהתנהגותו עורר את החשד שלי – גם כי לבש ג’קט ביום חם. פנינו אליו שיציג את אישור העבודה.

“בשלב הזה הוא התמהמה מעט ואז פתח את הג’קט והחל לירות במאבטחים שלי ובלוחם מג”ב. הם חברים שלי, אחים ממש. ברגעים אלו גם אני נפגעתי בכתף. על אף הכאבים שאחזו בי, שלפתי האקדח שלי ויריתי לעברו. בשלב הזה ראיתי את המאבטחים שלי ואת לוחם מג”ב שנלחמו בגבורה, שרועים על הרצפה.  צעקתי לעברו שהוא הרג לי שלושה ילדים ויריתי שוב לעברו.

“בשלב הזה כבר הגיעו שאר הכוחות ומד”א שטיפלו בנו. אני חושב שכבר אז הבנתי שאיבדתי את המאבטחים שלי ואת לוחם מג”ב סולומון חברי, זיכרם לברכה”.

מפקד המחוז שוחח עם מנהל בית החולים והרופא הבכיר, אשר עדכן את הממ”ז באשר לניתוח ואופן הטיפול בעמית ועל מתווה הפציעה. כן הוא שוחח עם הוריו של עמית, ואמר כי בנם פעל באומץ וגבורה ובכך הציל חיי אזרחים תמימים.

מאז אישפוזו נותח עמית ומצבו השתפר וכעת מוגדר בינוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות