הפגנת החיילים הועברה מול לשכת הגיוס: ‘לא לפגוע בחתונת בעלזא’

ההפגנה המתוכננת של תנועת 'התעוררות' הירושלמית נגד תקיפת חיילים חרדים בשכונות החרדיות, הועברה מככר סלונים אל לשכת הגיוס, כדי לא לפגוע בחתונת בעלזא • "ברגע שהבנו את הרגישות, החלטנו לשנות את מיקום ההפגנה"
חיים טוויל
י"ג סיון התשע"ז / 07.06.2017 11:53

תנועת ‘התעוררות’ הירושלמית החליטה לשנות את מיקום הפגנת המחאה המתוכננת הערב (רביעי) נגד תקיפת חיילים חרדים בשכונת מאה שערים – וזאת כדי שלא לפגוע בחתונת נכדתו של הרבי מבעלזא.

כפי שפורסם בחרדים 10, התכנית המקורית  ב’התעוררות’ הייתה לקיים הפגנה של חיילים וחיילות  בכיכר בשכונת עזרת תורה, לא הרחק מקרית בעלזא, שם יחגגו הערב את חתונת נכדת האדמו”ר, בהשתתפות אלפי חסידים.

בהודעה שפרסמה, מבהירה תנועת ‘התעוררות’, כי “אין לנו ולא הייתה לנו שום כוונה לפגוע בחתונת נכדתו של האדמו”ר מבעלז או לעורר פרובוקציה.

“ברגע שהבנו את הרגישות, החלטנו לשנות את מיקום ההפגנה לרחוב רש”י פינת שרי ישראל, בסמיכות ללשכת הגיוס ירושלים”.

בהודעה של התנועה מודגש: “כולנו מבינים כי האלימות אינה דרכו של הציבור החרדי בכללותו אלא של מיעוט קיצוני מתוכו, ועלינו לגנות את המיעוט הקיצוני בכל כוחנו. לא יעלה על הדעת שחייל ישראלי ירגיש לא בטוח בלב שכונה יהודית, במיוחד בבירת ישראל. אנו קוראים לציבור החרדי ולמנהיגיו להצטרף לציבור הדתי והחילוני ולצאת באמירה ברורה – תומכים בצה”ל ונגד כל אלימות”.

בקריאה של ‘התעוררות’ על ההפגנה – לה צורף הסרטון בו תועד החייל שהותקף בשכונת מאה שערים ביום שישי – נאמר: “לא תוכל להתעלם! לא יעלה על הדעת שחייל צה”ל, חייל חרדי, במדים, ירגיש לא בטוח בבירת מדינת ישראל. לא ייתכן שבבירת העם היהודי חיילים ייפגעו ועוד על ידי בני עמם, וחמור מכך, על ידי בני קהילתם, בכיכר העיר! אנחנו קוראים לחיילי וחיילות צה”ל, בסדיר, בקבע ובמילואים. חילונים, דתיים, מסורתיים וחרדים להעביר מסר ברור בנושא: לא תהיה אלימות נגד חיילי צה”ל בירושלים בפרט ובישראל בכלל! בשעה 19:00 נגיע כולנו על מדים”.

חנן רובין, נציג תנועת ‘התעוררות’ במועצת העיר, הסביר בחשבון הפייסבוק שלו: “חשבתי אלף פעמים אם לצאת למהלך הזה. אם זה לשחק לידיהם, אם זה להתריס. ואז אמרתי לעצמי – ראבאק, אלו החיילים שנהרגים עבור כל עם ישראל. ללא שום הבדל של קהילה או דת. אותם אף אחד לא יכה. ואף אחד לא יחרים. ועל זה אסור לשתוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות