47 מיליון אזרחים יכריעו בצרפת: מארין לה פן או עמנואל מאקרון

אזרחי צרפת יכריעו היום את עתיד הרפובליקה בשנים הקרובות, וייתכן שאף את עתיד אירופה כולה • ברקע: פריצה למחשבי מטה מועמד המרכז, המוביל בסקרים • מאיר חביב, ציר בפרלמנט הצרפתי, תקף את אורן חזן: "איך אפשר לתמוך במכחישת שואה, שרוצה לעצור את השחיטה הכשרה?"
יוני גרין
י"א אייר התשע"ז / 07.05.2017 08:28

יותר מ-47 מיליון אזרחים בצרפת יצביעו היום (ראשון) בבחירות שעשויות להכריע את הכף גם עבור אירופה כולה.

בסיבוב השני מתמודדים מארין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני, ומנגד עמנואל מאקרון, מתמודד המרכז העצמאי – ואזרחי צרפת יכריעו  בין מועמד המרכז הפרו-אירופי, המוביל בסקרים, לבין מועמדת הימין הקיצוני מארין לה פן, שמאיימת לפרוש מהאיחוד ומגוש האירו.

שניהם הגיעו לישורת האחרונה כנגד כל הסיכויים והוכיחו, בדומה למדינות רבות אחרות בעולם, כי גם לאזרחי צרפת נמאס מהממסד והסדר הישן.

למרות הסקרים שמנבאים למאקרון ניצחון גדול, הוא ניצב רגע לפני הבחירות  בפני בעיה גדולה: הדלפת ענק של מסמכים ממטה הבחירות שלו – המכונה כבר ‘מאקרון-ליקס’, חשפה מסמכים המתארים את התנהלותו הכלכלית, ולכאורה גם עבירה של העלמת מס שביצע.

עם זאת, כלי התקשורת בצרפת מנועים מלדבר כעת על הבחירות, שכן החוק בצרפת קובע שמסע הבחירות של שני המתמודדים הסתיים ביום שישי, ומחצות בין שישי לשבת נאסר על כלי התקשורת לדון בהם.

בעצרת הבחירות האחרונה, אמרה לה-פן: “אני מרגישה שהניצחון נמצא בהישג יד, התקשורת מתעלמת מהכעס החברתי במדינתנו”,

מאקרון אמר בנאומו האחרון: “בעשרת הימים האחרונים נאבקנו במפלגת החזית הלאומית” – וכשהקהל שרק בוז הוא ענה: “אל תשרקו, תצביעו נגדם”.

לה פןצילום:Yonatan Sindel Sindel/Flash90

מאיר חביב, ציר בפרלמנט הצרפתי, שוחח הבוקר עם גלי צה”ל ואמר: “זו לא שאלה של האם עמנואל מקרון ייבחר, אלא כמה קולות הוא יקבל בסופו של דבר – זו השאלה החשובה”.

חביב תקף את תמיכתו של חבר הכנסת אורן חזן בלה-פן: “איך אפשר לתמוך במכחישת שואה, שרוצה לעצור את השחיטה הכשרה?”

ראש משלחת הסוכנות היהודית בצרפת, דניאל בן חיים, העריך גם הוא בראיון לגל”צ: “מה שלא יהיה היום, זו תהיה מהפכה לצרפת – לראשונה ייבחר נשיא שלא שייך למפלגות המסורתיות”.

הקלפיות בצרפת יסגרו בשעה שבע בערב, שמונה שעון ישראל.

כשעה לאחר מכן יתפרסמו המדגמים הראשונים, ולאורך הלילה יזרמו תוצאות האמת שבסופן נדע האם צרפת בחרה בנשיאה אישה ראשונה או בנשיא הצעיר ביותר אי פעם, ואולי חשוב מכך – לאן הולכת אירופה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות