הפגנת הנקמה: חילונים יצרו פקקי תנועה בשערי מודיעין עלית • צפו

עשרות תושבים ממודיעין ויישובי הסביבה, שנמאס להם מההפגנות של פעילי 'הפלג הירושלמי' בצומת שילת, התייצבו בצהרי יום שישי בשערי העיר מודיעין עילית - ושיבשו את התנועה: "שירגישו טוב טוב את לחץ כניסת השבת" • יוזם המחאה: עומר יתום מלפיד, בנו של ראש המוסד לשעבר
יוסף גרינבוים
י"א ניסן התשע"ז / 07.04.2017 15:50

כ-50 מתושבי הישובים שבאזור העיר מודיעין התייצבו היום (שישי) בשעה 14:00 בצהרים בכניסה לעיר מודיעין עלית, כדי להפגין במחאה על פקקי התנועה שיוצרים מפגיני ‘הפלג הירושלמי’ בצומת שילת.

למרות שהמפגינים לא חסמו את כביש הגישה אל העיר החרדית, במקטום נוצרו פקקי תנועה גדולים, ביציאה מן העיר ואליה.

המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב: “הקם לחסמך השכם לחוסמו”, “הכביש הוא של כולנו”, “ישוחררו הכבישים”, “הגיעו מים עד נפש” ו”תושב לא חוסם תושב”.

לדברי עדי ראייה, המפגינים החילונים פתחו בשיחה עם ילדים חרדם שהתגודדו סביבם ואמרו: “למה אתם לא משרתים? אתם לא עושים כלום”.

כוחות משטרה הגיעו אל זירת ההפגנה, כדי להשליט סדר.

מי שארגן את הפגנת הנקמה הוא עומר יתום, תושב הישוב לפיד הממוקם בסמוך למודיעין עלית, ובנו של ראש המוסד וחבר הכנסת לשעבר דני יתום.

בפוסט שפרסם באמצע השבוע, תחת הכותרת “הגיעו מים עד נפש”, עדכן יתום כי ביום שישי – בין השעות 16:00-14:00 תתקיים הפגנה מול שערי מודיעין עילית – מה שיגרום לפקקי תנועה בשעות הלחץ של ערב שבת.

בשיחה עם אתר ‘מודיעינט’, יתום אמר כי הוא מאמין שיגיעו מאות תושבים שנשבר להם: “המחאה נולדה בעקבות ההפגנות בצמתים בכל הארץ, כולל צומת שילת בשבועות האחרונים, הפגנות שגורמות לפגיעה קשה בערכים שאנחנו מאמינים בהם בכלל ובאיכות חיינו בפרט. אנחנו כאזרחים שומרי חוק, התורמים למדינה בגיוס לצה״ל ובדרכים נוספות, מתכוונים לקיים הפגנה ברישיון בכניסה לקריית ספר, במטרה להביע את מורת רוחנו מסגירת הכבישים ופגיעה בנו באופן אישי”.

יתום הצהיר כי למפגינים אין כוונה להיות אלימים וגם לא להקניט. “אנחנו מצידנו לא מתכוונים להיות אלימים או לעורר פרובוקציות, אנחנו רק מבקשים להביע את מורת רוחנו. המשטרה הבטיחה שתשמור על הסדר במקום וכך תשמור גם עלינו”.

יתום פנה בקריאה לכל תושבי האזור ובכללם תושבי לפיד, כפר האורנים, שילת, מודיעין ו”כל מי שאכפת לו או שזה פוגע באיכות חייו”, שיבוא ויפגין.

התושב אסף כהן כתב בתגובה לפרסום הפוסט: “אני מגיע ומציע לעשות את ההפגנה בשעת יציאת האוטובוסים, על מנת שירגישו טוב טוב את לחץ כניסת השבת, ואיך זה מרגיש כאשר הורים נואשים מאחרים להגיע לגנים או אפילו להגיע הביתה בסוף יום עבודה.

“חייבים לתת להם להרגיש את מה שאנחנו מרגישים בכל יום בשבועות האחרונים, על כן מציע לא לארגן את ההפגנה לשעה מוקדמת אלא לקראת שעה 2 או 3 בצהריים”.

תמונות: מחאות החרדים הקיצוניים, מנחם קולדצקי

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפגנה מוצדקת
    07/04/2017 16:08
    אלי
  1. הפגנה מוצדקת ודמוקרטית לשחרור כעסים מוצדקים. כמובן, אם התקיימה ברישיון.

    • שמואל   21/04/2017 15:12

      הבנתם

  2. לא נורא,שיחוו מה שאנשים עובדים חשים
    07/04/2017 16:15
    פופ
  3. החרדים יפסידו אם כבישים יחסמו לפני שבתות וחגים

  4. דוד
    07/04/2017 16:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. איפה המשטרה? שיגררו אותם כמו שקי תפוחי אדמה ויתיזו עליהם סילוני מים. למה להבדיל בין דם לדם?

  6. באיזה שעה ההפגנה בערב פסח?!
    07/04/2017 18:21
    סבא
  7. צריך לערוך הפגנות מסוג זה בכל הכניסות והיציאות של הערים בהן יצאו המפגעים בתקופה האחרונה.

  8. הם כן חסמו
    08/04/2017 20:57
    דוד
  9. החילונים כן חסמו את הכביש.
    החרגים שנגד הפגנות הפלג נענשו פעמיים. גם מחסימות הפלג וגם מחסימות החילוניים