למה התעלם עיתון ‘הפלג הירושלמי’ ממעצרו לחקירה של אליהו טומבק

גורם אנונימי הפיץ האשמות נגד 'הפלס' על שלא סיקר "את רדיפת הרב אליהו טומבק" בתגובה, הוועדה הרוחנית של העיתון שיגרה הבהרה: "נושא זה הובא להכרעתו של מרן שליט"א, והנחייתו הברורה הייתה ש'הפלס' לא יכתוב על כך מאומה"
יוסף גרינבוים
ד' אדר התשע"ז / 02.03.2017 00:26

עורכי ‘הפלס’, ביטאון הפלג הירושלמי, נמנעו מלדווח היום בעיתון על מעצרו לחקירה אתמול של הרב אליהו טומבק מבית שמש, מנהל תלמודי התורה ‘תפארת יעקב’ של ‘הפלג הירושלמי’.

כדי להסביר את ההתעלמות, שיגרה הוועדה הרוחנית של העיתון הבהרה בדואר האלקטרוני – בה נאמר:

“מהעתק הודעה שקיבלתם הנני מבין שגורם אנונימי מפיץ האשמות נגד ‘הפלס’ בשל אי סיקור רדיפת הרב אליהו טומבק שליט”א.

להוי ידוע, כי בטאון עולם התורה ‘הפלס’ כפוף לחלוטין להנחיותיו של רבינו מרן ראש הישיבה שליט”א בכל עניין, מה לכתוב ומה לא לכתוב, כיצד ובאיזה אופן.

גם נושא זה הובא להכרעתו של מרן שליט”א אמש ביום ג’ בערב, והנחייתו הברורה הייתה ש’הפלס’ לא יכתוב על כך מאומה. (אגב, הדברים הובאו גם לידיעת הרב טומבק שליט”א וביקש למסור לראש הישיבה שליט”א שזהו גם רצונו האישי).

‘הפלס’ מתנהל וימשיך להתנהל על פי דעת תורה והכוונה ברורה. זהו ייחודו של בטאון עולם התורה ועל כך גאוותנו. בטאון המיועד לציבור בני התורה מודרך על פי דעת תורה ולא על פי דעת בעלי בתים.

יחיאל בובר,  מזכיר הועדה הרוחנית”

כפי שדווח אתמול בחדרים10, המשטרה עצרה ביום שישי את הרב אליהו טומבק מבית שמש, כאשר נחת בנמל התעופה בן גוריון מגיוס כספים בחו”ל. לדברי מקורביו, נאמר לו כי הוא חשוד בהלבנות הון.

גורם בפלג הירושלמי סיפר לחרדים10: “החוקרים פשטו עליו אחרי הנחיתה, באו איתו הביתה עם צו חיפוש – והוא שוחרר דקה לפני שבת”.

בטרם עזבו, החוקרים זימנו אותו לחקירה ביום שלישי.

לאחר החקירה הוא בערבות של 3000 ש”ח. “החזירו לו את כל מה שהחרימו ממנו והוא שוחרר ללא תנאים”, סיפר גורם בפלג הירושלמי.

טומבק מכהן כמנהל תלמודי התורה של ‘הפלג הירושלמי’ בבני ברק, ירושלים ובית שמש, ונחשב לאחד ממקורביו של מנהיג ‘הפלג’, הגר”ש אוירבך.

גורמים בפלג  אמרו לחרדים10, כי מדובר בהתנכלות, ללא שום בסיס, כחלק ממסע הרדיפה נגד המתנגדים לגיוס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות