לפיד במפגש סגור: “ארכיב ממשלת אחדות, החרדים יצטרפו בהמשך, חוץ מליצמן אולי”

יו"ר יש עתיד טוען כי מעולם לא הייתה לו ברית עם בנט ("המצאה של התקשורת"), מבטיח שימשיך הדיאלוג עם החרדים ("אי אפשר לשנות דברים בלי דיאלוג, בכך שגיתי בעבר"), משוכנע שירכיב הממשלה הבאה ("ארים טלפון קודם לליכוד ולעבודה"), וסבור שביבי צריך להתפטר אם יוגש אישום
שרי רוט
י"ב שבט התשע"ז / 08.02.2017 15:40

ח”כ יאיר לפיד, יו”ר מפלגת יש עתיד, משוכנע שהוא יהיה זה שרכיב את הממשלה הבאה, אבל הוא לא בונה על המפלגות החרדיות, ומבטיח שאחרי הבחירות יתקשר לליכוד ולמפלגת העבודה, כדי להקים יחד ממשלת אחדות.

בשיחה עם כתבים פרלמנטריים בכנסת נשאל לפיד על ידי חרדים10: עשית מאמצים רבים לבניית גשר מול הציבור החרדי, אבל אתה עדיין לא מצליח לבקר בישיבה; אם מתקיימת פגישה חרדית בחדר הזה היא זוכה לביקורת – נכשלת ביצירת גשר, בלי קשר לליצמן?

לפיד השיב כי ימשיך לנסות וכי מדובר בתהליך ארוך. “אני לא ינטוש את עקרונותי  -סעיף 20 בחוק השויון בנטל למשל – אבל אני מאמין שאי אפשר לשנות דברים בלי דיאלוג, בכך שגיתי בעבר. אמשיך דיאלוג בסבלנות רבה, יהיו עליות ומורדות כמו בכל דיאלוג. אני לא חושב שחרדים מעריכים אדם שנוטש את עקרונותיו”.

לדבריו, “אם אזכה ברוב – ארים טלפון קודם כל לליכוד ולעבודה, כי החברה זקוקה לאחדות. אני ארכיב ממשלת אחדות לאומית. אני מאמין שהחרדים יצטרפו בהמשך. חוץ מליצמן אולי. ש”ס הרי מתגייסים לצה”ל ממילא”.

חכם שלום לא יתן להם להיכנס לממשלה שתפעל לסעיף 20, אמרתי.

לפיד השיב: “בג”ץ יטפל בזה עוד קודם”.

במהלך השיחה הכחיש לפיד כי בקדנציה הקודמת כרת “ברית” עם בנט. “לא היתה ברית אחים עם בנט, זו הייתה המצאה של התקשורת”, טען.

לפיד הדגיש כי לא יהיה איחוד בין מפלגתו למפלגת העבודה, כדי ליצור גוש חוסם. “אשמח שמפלגת ‘כולנו’ תצטרף אלי, אבל בהובלת ‘יש עתיד’. אני משוחח גם עם בוגי וגם עם גבי אשכנזי ואשמח שהם יצטרפו ליש עתיד”, אמר.

יו”ר יש עתיד טען עוד, כי ראש הממשלה נתניהו צריך להתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום. “לא אשתף פעולה עם ממשלת מעבר או עם ניסיון להקים ממשלה חילופית”, הצהיר.

על ההחלת הריבונות ביו”ש – אמר לפיד: “אני תומך בבנייה בגושי התיישבות, אבל צריך ללכת לוועידה אזורית. אין קיצורי דרכים. יש לי מטה נהדר במעלה אדומים – זה אומר שמחר אני מספח אותם ולא מתייחס למדינות העולם?

“אחרי הסדר קבע אפשר לדבר על סיפוח מלא”, הוסיף לפיד. ”אפשר היה להגיע להסכם עם האמריקנים כדי לבנות בגושים ולא מחוץ לגושים”.

בנוגע לחוק ההסדרה אמר יו”ר ‘יש עתיד,’ כי בג”ץ יבטל את החוק. ”תפקידו של בג”ץ הוא לאזן ואני ארכין את הראש בפני כל החלטה של בג”ץ. בג”ץ מכריע בסוגיות וזה מעצבן אנשים. תראו מה קורה במזרח התיכון ומסביבנו כשאין שם בג”ץ.

“אני התנגדתי לאקטיביזם שיפוטי כמו של ברק. הגברת נאור שמאלנית? בברית של הילדים שלה הסנדקים היו בגין וקוק”.

לדברי לפיד, ”בנט גרר את נתניהו לחוק ההסדרה למרות שלא רצה אותו. כעת הממשלה מנסה להפיל את חוסר המנהיגות שלה על בג”ץ”.

כשנשאל מדוע לא הצטרף לממשלת נתניהו הנוכחית – השיב לפיד: ”הממשלה הזאת מתעסקת בשיסוי. הקואליציה מתעסקת בסחטנות. כל השבוע סמוטריץ’ ניהל את המדינה עם שני מנדטים”.

בנוגע לסוגיית השבת בישראל אמר: “מצבה של השבת במרחב הציבורי היום הוא בסדר. יש ללכת למודל גביזון-מדן. בלי קניות אבל כן תרבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חולה נפש וצריך להתפטר את לפיד מרושע
    08/02/2017 16:38
    לילי