אוטובוס הדרדר לעומק 300 מטרים בבנימין: שני הרוגים ו-7 פצועים

אוטובוס שהיה בדרך לאריאל הדרדר והתהפך לוואדי סמוך למעלה לבונה • איש איחוד הצלה: "ירדנו רגלית כעשר דקות הליכה, בגשם שוטף ובוץ, עד שהגענו לאוטובוס ההפוך" • ההרוגים: הנהג - אבישי קרואני, נשוי ואב לחמישה ילדים, ואופיר רחמנוב משכונת רמות בירושלים • צפו בתיעוד
חיים טוויל
כ"ט טבת התשע"ז / 27.01.2017 01:40

תאונת דרכים קשה:  שני בני אדם נהרגו הלילה (שישי) לאחר שאוטובוס של ‘אגד תעבורה’ הדרדר לואדי בעומק של כ-300 מטר והתהפך על הגג, סמוך לכביש 60 – בכביש הסמוך ליישוב מעלה לבונה בבנימין.

כוחות הצלה, בסיוע כוחות רפואה של צה”ל, העניקו טיפול רפואי לשבעה פצועים, בהם שלושה באורח קשה, שניים במצב בינוני ושניים במצב קל.

הפצועים פונו לבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, שיבא בתל השומר ושערי צדק בירושלים.

ההרוגים הם:

הנהג – אבישי קרואני מהעיר אריאל. קרואני, בן 37, הותיר אחריו אישה ו-5 ילדים. הלווייתו תיערך בשעה 13:00 בבית העלמין באריאל.

אופיר רחמנוב משכונת רמות – הלוויה תתקיים ב-12:30 בהר המנוחות גבעת שאול.

צוותי כיבוי אש ויחידות חילוץ שהוזעקו לזירת התאונה חיפשו לכודים מתחת לאוטובוס ההפוך.

הגישה לאוטובוס הייתה קשה מאוד בשל מיקומו בתוך תהום חשוכה בעומק של עשרות מטרים.

יוסי, מתנדב מיחידת חילוץ שומרון, סיפר: “סמוך לשעה אחת בלילה קיבלנו קריאה על אוטובוס שהדרדר לתהום, עם פצועים, לכודים והרוגים בשטח. הגענו במהירות, יחד עם מאות אנשי חילוץ חירום צבא והצלה.

“המחזה שנגלה לעיננו היה מחריד, אוטובוס ממוגן, הפוך ומעוך כליל, שהדרדר 120 מטר במדרון תלול, תוך פריצת מעקה הבטיחות. במקביל לפינוי הפצועים, התחלנו בסריקות רגליות של המדרון התלול ובוצי הלוך וחזור כדי לוודא שלא משאירים אך פצוע או נפגע בשטח. במקביל כוחות כיבוי ניסו להזיז את האוטובוס ולוודא שאין פצועים נוספים. כל הפעולות נעשו בקור עז ובגשם שוטף. עם אור ראשון נצא שוב לסריקות במדרון”.

פרמדיק מד”א חיים חיימסון שהגיע באמבולנס הראשון למקום סיפר: “מדובר בתאונה מזעזעת. כשהגענו ראינו בכביש את גדר ההפרדה פרוצה ובואדי במרחק מאות מטרים אוטובוס מפורק הפוך על הגג. הזירה הייתה מורכבת וקשה היה חושך מוחלט גשם ובוץ, לקחנו במהירות ציוד רפואי וירדנו לואדי שמענו צעקות וקריאות מכיוון האוטובוס.

“בדרך נתקלנו בשני פצועים שעפו, הם היו בהכרה. חלק מהכוח שלנו נשאר להעניק להם טיפול ואני המשכתי לאוטובוס, המראה היה קשה: האוטובוס היה מפורק, מחוץ לאוטובוס שכב פצוע. נכנסנו דרך החלון האחורי שהתנפץ וראינו 6 נפגעים שוכבים, שניים מהם, צעיר כבן 23 וגבר כבן 37, היו מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה”.

הפרמדיק הוסיף: “בסיוע כוחות גדולים של מד”א כוח רפואה של צה”ל וכוחות הכיבוי חילצנו את הפצועים מהאוטובוס, הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים והעברנו אותם לאמבולנסים ולמסוקי צה”ל שנחתו בסמוך”.

מנחם לף, ראש סניף בנימין של איחוד הצלה: “מדובר בערב קשה עם זירה קשה של אוטובוס שנפל לתהום והתהפך.

“יצאתי לשטח יחד עם מספר רב של מתנדבי רפואת חירום של הסניף, תוך סיוע של מתנדבים נוספים שהגיעו מירושלים ומישובי השומרון. לאחר צעידה רגלית בחושך ובגשם, הגענו לאוטובוס ההפוך, והענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים שחלקם פונו במסוקים של צה”ל לבתי החולים”.

לף הוסיף: “ברצוני להודות לכלל כוחות החירום וההצלה שיצאו בשעת לילה מאוחרת לסייע בזירת האירוע, תוך כדי גשם שוטף בחושך ובבוץ ובתנאים לא תנאים. הנהלת ומתנדבי סניף איחוד הצלה בנימין משתתפים בצערם של המשפחות שיקיריהם נספו בתאונה, ומאחלים רפואה שלמה לפצועים”.

מיכאל חי כהן, מתנדב איחוד הצלה, סיפר: “מוקד 1221 של איחוד הצלה הזעיק אותנו עקב דיווח על אוטובוס שנפל לתהום. יצאתי למקום מהישוב אדם וכשהגעתי לזירה ירדתי רגלית, יחד עם ראש הסניף ומתנדבים נוספים, כעשר דקות הליכה, תוך כדי גשם שוטף ובוץ, עד שהגענו לאוטובוס ההפוך, שם למרבה הצער נתקלנו במספר נפגעים ללא הכרה וללא דופק ונשימה ונפגעים נוספים במצבים שונים.

“ביקשנו ממוקד איחוד הצלה להזניק למקום מסוקים לסיוע בפינוי הנפגעים עקב זירה קשה ומסובכת לפינוי הנפגעים רגלית”.

דובר כב”ה מחוז יו”ש מסר: מדיווח מהמקום נמסר על זירה קשה עם הרוגים ומספר רב של נפגעים. מדובר באוטובוס אגד שמסיבה לא ברורה התדרדר לעומק 60 מטר לערך ונמצא הפוך. לוחמי האש ממשיכים בפעולות חילוץ ובסריקות בזירה, ובהמשך תבוצע הרמת האוטובוס לשלול לכודים נוספים.

גם  צוותים מיחידת חילוץ מגילות מחוז ש”י פועלים בשיתוף כב”א מחוז יו”ש ויחידת חילוץ שומרון בזירה.

הצוותים כרגע נערכים להזיז את האוטובוס, על מנת לאתר אנשים שנלכדו תחתיו.

משה הרשטיק סגן מפקד היחידה: “אנו פועלים בשעה זו בזירה מורכבת מאוד, בשיתוף כוחות הכיבוי ויחל”צ שומרון, בינסיונות להזיז את האוטובוס ולאתר אנשיו אשר נלכדו מתחת לאוטובוס”.