ברוך מרזל לועג ל’מטה החרדי’ של אורי אריאל: הספינים הקבועים

'האיחוד הלאומי' הקים 'מטה חרדי' בשל 'השילוב טבעי בין המפלגה לחרדים' - אבל ברוך מרזל לא מתרשם: "כמו לפני כל בחירות, אריאל מתחיל עם הספינים הקבועים כדי להראות לבנט שיש לו תמיכה. זה תמיד אותם שני חב"דניקים • החרדים יותר ימניים מהד"תלים, אבל אף חרדי לא יצביע בנט"
אליעזר היון
כ"ז טבת התשע"ז / 25.01.2017 19:23

המטה החרדי של סיעת האיחוד הלאומי הושק אמש בהשתתפות עסקנים ופעילים מחסידות חב”ד.

“ישנה שייכות טבעית בין המגזר החרדי חב”ד והמחנה הלאומי”, נמסר בהודעה לתקשורת שפרסמה המפלגה. ח”כ סמוטריץ הוסיף: “שיתוף הפעולה של הציונות הדתית עם הציבור החרדי הוא חיבור טריוואלי ומתבקש”.

הנפגעת הישירה של מהלך כזה עשויה להיות מפלגת ‘יחד’ של אלי ישי וברוך מרזל, הפונים גם הם אל אותו ציבור ממש, ועלולים לגלות כי מפלגתו של אריאל ‘גנבה’ להם את הפעילים ואת הבוחרים הפוטנציאלים.

אז מה ברוך מרזל, אתם חוששים?

“אני מבין שהבחירות מתקרבות, לפי הספינים והתרגילים של אורי אריאל. הוא שועל פוליטי ותיק שמצליח לשרוד כבר כמה קדנציות מבלי שיש לו כל בסיס תמיכה רציני. בכל תקופת קדם בחירות, לוקח אריאל את אותם שני חב”דניקים, שהיו אתו אגב גם בבחירות הקודמות, ומקים אתם את ‘המטה החרדי’.

“בבחירות האחרונות כידוע, הם לא הצליחו להביא מעבר לכמה קולות בודדים. התרגיל הזה נעשה לא כלפינו, וגם לא כלפי החרדים. הוא מבוצע רק מול בנט, כדי להוכיח לו שיש לו כח, אופציות ובסיס תמיכה”.

למי החרדים מצביעים?

“אין ספק כי רוב הציבור החרדי נותן את קולו למפלגות יהדות התורה וש”ס, אבל יש כאלו שגם מצביעים לנו בגלל עניין שלימות הארץ החשובה להם, כאשר הם  יודעים שאנחנו בנושאים יהודים ודתיים, לא פחות קנאים ממפלגת יהדות התורה. זו הסיבה שחב”דניקים רבים הצביעו עבורינו.

“בכלל החב”דניקים, לא ירוצו להצביע ל’יהדות התורה’ אחרי אמירותיו הבלתי ימניות של גפני, אני מניח שלפני הבחירות הוא יגזור על עצמו שתיקה ויסמוך על הזיכרון הקצר של הציבור, אלא שבעידן הטכנולוגי הזיכרון כבר לא קצר, ודבריו של גפני יזכרו היטב”.

האם הציבור החרדי ימני, לדעתך?

“אם נרכיב שאלון ונעביר אותו לציבור החרדי נגלה שרובו ככולו ימני. לדעתי, אפילו יותר מ’הבית היהודי’. למרות זאת רובם יצביעו למפלגות המסורתיות בשל הוראות רבותיהם. חלק יצביעו עבורנו.

“התרגילים של אריאל שקופים. הוא שוכר לעצמו שכירי חרב. אגב, הוא לא היחיד. גם מפלגת העבודה, גם בליכוד ישנם שכירי חרב חרדים, אבל זה לא באמת עוזר. אף חרדי לא הולך להצביע לבנט, זה לא קרה וזה גם לא יקרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דובר אמת איש ישר
    25/01/2017 21:25
    ברוך הוא ברוך
  1. די לפני בחירות לשכוח את ברזל כל השנה טורח בחברון ואחר כך בבחירות לא רואים אותו