בושה ל’הפלס’: למה לא פרסמו על שחרורו של הגראי”ל שטיינמן לביתו?

העולם היהודי נשם לרווחה עם שחרורו של הגראי"ל שטיינמן מבית החולים לביתו, אולם ב'הפלס' לא סיפרו על כך לקוראים • ישעיהו ויין לחרדים 10: "בכל יום, כולל היום, הופיעה ידיעה בצד שמאל למעלה הקוראת להתפלל לרפואתו • "הגראי"ל הוא מגדולי הדור, מי שיגיד אחרת הוא סליחה... 'מטומטם'" • אז למה לא דווח?
קובי פינדרוס
ו' טבת התשע"ז / 04.01.2017 16:38

העולם החרדי והיהודי בכלל שחרר אתמול (שלישי) בצהרים אנחת הקלה גדולה, עם פרסום הידיעה על חזרתו של ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן לביתו ברחוב חזון איש 5.

הדיווח על שחרורו של ראש הישיבה הופיע בכל מדיה חרדית וכללית, חלקם בליווי תמונות ראשונות מרגעי השחרור.

שבוע של מתח ודאגה עבר על הציבור החרדי והיהודי, ומשפעלו התפילות ניצפו גילויי שמחה רבים.

אלא שבעיתון החרדי המשתייך ל’פלג הירושלמי’ – הפלס, לא הופיעה היום הידיעה על שחרורו של הרב שטיינמן, אקט שעורר לא מעט שאלות.

התמיהה גברה לאור העובדה כי ביטאון תנועת ‘בני תורה’ הקפיד לפרסם בכל יום ידיעה הקוראת להתפלל לרפואתו של הגראי”ל, כך שההימנעות מפרסום השחרור נראתה משונה, בלשון המעטה.

חרדים 10 שוחח עם עורך העיתון ישעיהו ויין. מדוע לא פרסמתם את הידיעה?

“בימים האחרונים לא היה יום – כולל היום, שלא פורסמה  ידיעה על מצבו של הגראי”ל, הקוראת לציבור להתפלל לרפואתו השלמה. הידיעה פורסמה בעמוד הראשון בצד שמאל למעלה, במקום השמור לגדולי התורה.

“יותר מזה: הידיעות על הגראי”ל אצלינו היו יותר מפורטות ממקומות אחרים, ואפילו יותר מפורטות מידיעות שפרסמנו אנו על גדולי תורה שחלו המזוהים עם ‘בני תורה’, כדי ‘להוציא מליבם’ של מסטינים ומקטרגים, שלא יאמרו חס ושלום שאנחנו לא דואגים, והנושא לא חשוב לנו, לא פחות מאחרים”.

ובכל זאת הידיעה על השחרור לא פורסמה.

“זו ידיעה אינפורמטיבית בלבד. צריך לזכור שהגראי”ל לא החלים, הוא עדיין חולה והוא עובר ויעבור טיפולים בביתו, הוא צריך עדיין תפילות ועל כך אנו מפרסמים וקוראים, גם היום, להמשיך ולהתפלל.

“הגראי”ל הוא מגדולי הדור, מי שיגיד אחרת הוא סליחה.. ‘מטומטם’. גם אם יש ויכוחים אידיאולוגים בין המחנות, אין ספק שכולנו מצווים להתפלל לרפואתו השלמה של אחד מגדולי הדור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות