‘מהלכים אימים’: 13 מהמפגינים מול הרב הבלין יובאו להארכת מעצר

כ-40 מפגינים, ביניהם קטינים, הפרו את הסדר הציבורי תוך כדי צעקות, השתוללות וקריאות גנאי כנגד רבה הראשי של קרית גת • נהג האוטובוס שהביא אותם שוחרר בתנאי הרחקה מהעיר קריית גת למשך 15 ימים והאוטובוס נתפס על ידי המשטרה
חיים טוויל
י"ג כסלו התשע"ז / 13.12.2016 09:42

13 מפגינים שנעצרו אמש (שלישי) בקריית גת בעקבות הפרת סדר וגרימת נזק לרכוש מול ביתו של רב העיר וראש ישיבת חב”ד, הגר”מ הבלין, יובאו במהלך היום בפני בית המשפט.

בעקבות דיווח שהתקבל אמש על עשרות מפגינים חרדים מול ביתו של רב העיר קריית גת, על רקע סוגיית גיוס בני הישיבות, הוקפצו למקום כוחות משטרה רבים.

השוטרים איתרו במקום כ-40 מפגינים, ביניהם קטינים, שמפרים את הסדר הציבורי תוך כדי צעקות, השתוללות וקריאות גנאי כנגד הרב, ובהמולה מתפתחת בין אזרחים תושבי המקום למפגינים שהפרו את שלוותם.

בנוסף, המפגינים גרמו נזק לרכבה של נהגת עוברת אורח שחלפה במקום, לאחר שלטענתה זרקו לעבר רכבה אבנים והלמו ברכב באמצעות בעיטות ושלטים שאחזו בידם.

לאחר הגעת השוטרים, בעת שאנשי החוק ביקשו להשליט סדר במקום, נאלצו השוטרים להשתמש בכח סביר כנגד מספר מפגינים, לאחר שהמפגינים החלו הודפים את השוטרים והתנגדו באופן מעשי להוראת השוטרים במהלך הטיפול באירוע.

בין המעורבים נמצאו גם שני קטינים, להערכת המשטרה כבני 8 ו-12, שסירבו להזדהות על אף ניסיונות ושיחה עם הוריהם באמצעות אחד מהרבנים במקום – ניסיונות שעלו בתוהו ואלו שוחררו לידי נציג הקהילה שנכח במקום.

לאחר איסוף עדויות ולאחר ששלושה-עשר חשודים, תושבי ירושלים ובית שמש בגילאי 18-36, הועברו לחקירה בתחנת המשטרה בעיר, חקירה בה שמרו חלקם על זכות השתיקה וחלקם האחר טען כי הם אלו שחשו סכנה,  הם נכלאו ובמהלך היום יובאו בפני בית המשפט.

בנוסף אליהם נחקר נהג האוטובוס, 52, שהביא אותם  למקום בגין קשירת קשר לביצוע עבירה פלילית.

בסיום חקירתו שוחרר בתנאי הרחקה מהעיר קריית גת למשך 15 ימים ורכבו, האוטובוס עמו הגיעו המפגינים, נתפס על ידי המשטרה.

“מדובר בקומץ פורע חוק המנצל קרקע של זכות דמוקרטית להפרת הסדר ולהלך אימים על איש ציבור”, נמסר מהמשטרה. “במקרים אלו משטרת ישראל תפעל ביד נוקשה על מנת למצות את הדין עם אלו שבוחרים לעשות כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות