ישראל פרוש: נפלנו, מאות נערים צורכים סמים בעיר אלעד. המון ‘נייס גאי’

ראש עיריית אלעד מודה בראיון ל'גלובס' בליקויים קשים ממנה סובלת עירו - ביניהם בעיות נוער נושר, אלימות, סמים ופשע • הוא גם גאה בטקסים של יום העצמאות ויום ירושלים: "לא אהבו את זה כל-כך הרבנים והחרדים, היו הפגנות, אבל ברוך ה'. זה מחק הבדלים בין דתיים לאומיים לחרדים"
אליעזר היון
ט' כסלו התשע"ז / 08.12.2016 22:11

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, שנבחר על ידי העיתון גלובס לאחד מ-40 הצעירים המבטיחים לשנת 2016, העניק ראיון נרחב לעיתון,  במהלכו פרס בפני המראיין היגדים חושפניים על העיר שהוא עומד בראשה.

במהלך הראיון הודה פרוש כי בעיר החרדית קיימים ליקויים קשים – ביניהם בעיות של נוער נושר, אלימות, בעיית סמים קשה ופשע.

“לצערי, נפלנו פה”, אומר פרוש, “יש המון סמים, המון ‘נייס גאי’. לקחתי את הילדים האלה עליי. יש המון ילדים שנפלטו. אני מסתובב בלילות מחפש אותם, לוקח ועוזר להם. מי שעושה בגרות, אני מסדר לו עבודה”.

פרוש נשאל בכמה נערים מדובר והוא עונה ללא היסוס: “מאות”. כלומר, בעיר החרדית אלעד, ישנם מאות נערים המשתמשים בסמים אליבא דראש העיר החרדי שלה.

ראש העיר מאפיין סוציולוגית את השכבה החלשה של רבים מהתושבים בעירו. הוא מסביר כי “רבים מהם יוצאי בת ים, פרדס כץ וכדומה”, ולא פעם קורה שההורים חוזרים בתשובה, לפעמים יושבים בכלא, אבל הילדים לא, וזה מה שיוצר את הבעיות.

פרוש לא חושש מלהודות: “צריך לדבר על הכול, וצריך להילחם על הילדים. כל ילד הוא יהלום. עץ מבוגר שקרה לו משהו, אתה כורת, אבל עץ צעיר אתה עדיין יכול ליישר”.

אז מה יש לעשות? הנה הפיתרון של ראש העיר: “אני יודע איפה אני נמצא וצריך להתמודד עם זה. לא צריך להתעלם ולא צריך לטאטא את הדברים”.

פרוש גם גאה בטקסים של יום העצמאות ועל כך שמחק הבדלים בין דתיים-לאומיים לחרדים בעיר. “אנחנו תמיד היינו עיר כאפות. די!”, הוא אומר. “גם התחלתי לעשות פה לפני כמה שנים טקסים ליום העצמאות וליום ירושלים. לא אהבו את זה כל-כך הרבנים והחרדים, היו הפגנות, אבל ברוך השם, תיראה”, פרוש שולף תצלומים של טקסים הומי אדם. “עשרות אלפים באים. אחד משלושת הילדים החטופים שנרצחו היה תושב אלעד – איל יפרח. זה מאוד גיבש את העיר ומחק הבדלים בין דתיים לאומיים לחרדים”.

פרוש סיפר גם על חייו האישיים: “התחברתי לספרדים ולאוכל שלהם, תאמין לי. הייתי צריך להיכנס לזה, בחיים לא פגשתי ספרדים קודם. החום שלהם… האמת, הציבור שהביא אותי הנה קצת כעס עליי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחק הבדלים בין דתיים לאומיים לחרדים
    12/12/2016 14:39
    תושב
  1. חנפן.