עבריין מרמה סידרתי הונה בתי עסק – מהכלא • איך פעלה השיטה שלו?

האסיר נהג להתחזות בטלפון לבעל תפקיד בכיר או בעלים של עסק או רשת בתי עסק, רכש את אמון העובדים הזוטרים - ולאחר מכן ביצע את ההונאה • כך זה עבד
חיים טוויל
ו' כסלו התשע"ז / 06.12.2016 10:09

משטרת ישראל עצרה אתמול (שני) אסיר בן 41, בחשד לביצוע שורה של מעשי מרמה והונאה של בתי עסק בחודשים האחרונים – באמצעות מכשיר הטלפון בבית הסוהר.

על פי החשד, האסיר נהג להתחזות בטלפון לבעל תפקיד בכיר או בעלים של עסק או רשת בתי עסק, רכש את אמון העובדים ולאחר מכן ביקש לאסוף את הכסף או הסחורה במקום – ולמסור אותה לשליח שיגיע לקחת אותם.

לעתים, טען החשוד כי עומדת להתבצע במקום ביקורת של רשויות המס ולפיכך יש להוציא בהקדם את הכסף מקופת העסק ולמסור אותה לשליח.

החשוד ניצל את העובדה כי העובדים הזוטרים הכירו את מנהלי המקום, לעתים, רק בשמם, ומעולם לא שוחחו עמם, וכך שכנע אותם למסור כסף לשליח שהגיע.

בנוסף, עלה חשד כי החשוד נהג לדלות מבתי עסק מספרי כרטיסי אשראי, תוך שהוא מתחזה בטלפון לנציג חברת האשראי. החקירה התנהלה עוד משלביה הסמויים בסיוע שירות בתי הסוהר.

החשוד נחקר אתמול בחשד לעבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב, התחזות וקשירת קשר להונות, והבוקר יובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ”ש השלום בראשל”צ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות