האופוזיציה השתוללה במליאה: חוק ההסדרה עבר בקריאה טרומית

למרות שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע כי לא יגן על חוק ההסדרה, חוק ההסדרה עבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת • יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, קרע מעל דוכן הכנסת את מסמך ההצבעה - ואמר: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית ולכנסת" • השרה שקד: "תודה לשלום עכשיו. אתם יודעים, לא אחת בהיסטוריה של העם היהודי, כשהיה מי שרצה לקלל - הוא יצא מברך"
דוד ליבוביץ
ו' כסלו התשע"ז / 05.12.2016 22:12

קצת נחת לנתניהו ובנט: מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את הצעת חוק ההסדרה המתוקנת ברוב של 60 תומכים מול 49 מתנגדים.

חבר הכנסת סמוטריץ, מיוזמי ההצעה הציג את החוק בפני הכנסת, ושוסע ללא הרף על ידי חברי האופוזיציה הנזעמים. יושב ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, קרע מעל דוכן הכנסת את מסמך ההצבעה ואמר: “יום שחור לדמוקרטיה הישראלית ולכנסת”.

אלא שלצד ההצלחה הפרלמנטרית פורסם היום כי היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט צפוי להתנגד לחוק ההסדרה – גם במתכונתו הנוכחי, ללא סעיף 7, המחיל אותו על המאחז הלא חוקי עמונה.

בקואליציה בוחנים אפשרות שלפיה מי שיגן על החוק בבג”ץ יהיה עורך דין פרטי במקום הפרקליטות. אפשרות אחרת שהועלתה היא כי יהיה זה היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, חרף התנגדותו לחוק. ינון אמר בעבר כי במידת הצורך יסנגר על החקיקה

 חוק ההסדרה כזכור, עבר בימים האחרונים טלטלות שונות עד להסכם שהתגבש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט, שלפיו, חוק ההסדרה יקודם ללא סעיף 7 – אותו סעיף שנוי במחלוקת המחיל רטרואקטיבית את החוק על מאחזים שלגביהם יש פסיקת בג”ץ, ובהם עמונה.

שרת המשפטים איילת שקד הבהירה כי הממשלה תומכת בחוק.

בתחילת נאומה אמרה: “אני רוצה לפתוח בתודה. בעיקר תודה לשלום עכשיו. אתם יודעים, בלי לנקוב בשמות – לא אחת בהיסטוריה של העם היהודי, כשהיה מי שרצה לקלל – הגלגל התהפך והוא יצא מברך. בלי להתכוון, שלום עכשיו, וארגוני שמאל אחרים – אני מבקשת לא לקפח מזכותו של אף אחד – מסייעים למפעל ההתיישבות המרשים ביהודה ושומרון”.

שקד הוסיפה:  “כמה הארגונים האלו ניסו להתנכל למתיישבים? כמה רגליים הם ביקשו לשים לגלגלי עשרות היישובים ביו”ש? חתמו על הסכמי אוסלו, בניסיון להחריב את ישובי יו”ש, וסללו בשביל זה כבישים עוקפים. אתם כבר מנחשים לבד – אותם כבישים סייעו ליישובים לגדול. אותו פיתוח איפשר להביא להר חברון, לגוש עציון, לבנימין, לשומרון, לבקעת הירדן, אינספור מתיישבים חדשים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות