בנט גיבש עם נתניהו “חבילת הסדרה”. בן גביר: התקפלות

לפי ההסכם שגובש בין יו"ר הבית היהודי לראש הממשלה, חוק ההסדרה יעבור בלי סעיף עמונה - וביישוב יבוצע מתווה 'נכסי נפקדים' • 'חבילת ההסדרה' ממתינה לאישור היועץ • גורם בקואליציה: "אם היועץ יסכל ההסכם אנחנו במשבר קואליציוני" • עו"ד בן גביר: "עצוב שיש מי שמבקש להוריד את הדגל ולהתקפל" • מטה המאבק: "החרבת עמונה לא תעבור בשקט"
יוני גרין
ד' כסלו התשע"ז / 04.12.2016 20:22

הישג או התקפלות? שר החינוך ויו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, גיבש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ‘חבילת הסדרה’ כוללת ליהודה ושומרון. כך מדווח ערוץ 7.

על פי הסיכומים, חבילת ההסדרה כוללת העברת חוק ההסדרה בשלוש קריאות במליאה הכנסת, בלי סעיף 7 שמחיל את החוק רטרואקטיבית על פסקי דין קיימים – עמונה, תשעת הבתים בעפרה ונתיב האבות.

בנוגע לעמונה, יבוצע מתווה ”נכסי נפקדים’, ותישאר נוכחות יהודית על הגבעה בה נמצא כעת היישוב.

בנוסף תהיה “רשת ביטחון” לחוק ההסדרה, כך שאם חוק ההסדרה יבוטל על ידי בג”ץ, יישאר בתוקף המתווה הקפריסאי, לפיו מפצים את בעלי הקרקע באמצעות טריבונל בינלאומי.

כמו כן, לבקשת ראש הממשלה נתניהו, יישום “חבילת ההסדרה” יידחה בחודש, ובכלל זה העתקת עמונה לחלקות הסמוכות.

גורם בכיר בקואליציה אמר בשיחה עם ערוץ 7, כי אם היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר  אביחי מנדלבליט, יאשר את הסיכומים, ”זה ההישג המשפטי ההיסטורי הגדול בתולדות ההתיישבות מאז 1967″. מאידך, אם היועץ המשפטי יסכל את ‘חבילת ההסדרה’ הקואליציה “אנחנו במשבר קואליציוני שלא ברור כיצד יסתיים”.

 “עמונה חייב להיות מאבק”

עו”ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, תקף הערב את יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט על ‘חבילת ההסדרה’ ואמר כי בנט התקפל.

“היום היה יכול להיות יומו הגדול של נפתלי בנט. זה לא סוד שבממשלת ישראל ידעו היטב שאם אין הסדרה, כולל עמונה – אין ממשלה, ומצב דברים זה העמיד את כל מפלגות הקואליציה בכוננות ספיגה. נתניהו לא רוצה בחירות במיוחד לאחר הסקר אמש כאשר יש שוויון מול יאיר לפיד, כחלון לא רוצה בחירות כאשר מצבו ירוד והוא לא היה מצליח להציג אפילו הישג אחד – מה גם שמחירי הדירות רק עולים, ובאשר לאיווט ליברמן, כלל לא ברור שהוא היה עובר את אחוז החסימה”.

לפי בן גביר במצב דברים זה, בבית היהודי היו חייבים לדרוש הסדרה כוללת גם של עמונה.

בן גביר קורא לתושבי עמונה שלא לקבל את ההסדר המוצע. “על עמונה חייב להיות מאבק. עמונה הייתה חייבת להפיל את הממשלה או להצמיח אותה לשנים רבות. עמונה זה סמל, עמונה זה לא רק בתים וקירות, אלא אנשים וגבורה יהודית ודווקא בחג החנוכה עצוב שיש מי מהמחנה הלאומי שמבקש להוריד את הדגל ולהתקפל”.

מטה המאבק: “הציבור אינו טיפש”

ממטה המאבק של עמונה נמסר בתגובה לחבילת ההסדרה שגובשה: “הציבור אינו טיפש: לא ניתן להיכנע לתכתיבי השמאל הקיצוני, להחריב ישוב פורח, לגרש מאתיים ילדים מביתם, ועוד לקרוא לזה ‘חבילת הטבות להתיישבות’.

”מנהיגות אמיתית נבחנת ברגע האמת. עבור מאות אלפי נאמני ארץ ישראל עמונה היא המבחן וסמל המאבק.

“מי שיוותר על עמונה סופו שיוותר גם על עפרה, נתיב האבות ועתיד ההתיישבות כולה. מי שנבהל מאיומי סרק פוליטיים לא יוכל לעמוד גם במבחנים האמיתיים.

”אנו חוזרים ומבהירים: החרבת עמונה לא תעבור בשקט. כל האחראים לכך לא ינקו. אנחנו נהיה כאן באלפינו להגן על בתינו ולמחות על אזלת היד של הפוליטיקאים”, נמסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות