עדויות: ח”כ מ’הבית היהודי’ ביצע מעשים חמורים בנשים במשך שנים

בעקבות פוסט שפרסמה פעילה בבית היהודי, בו נטען כי "יש חבר כנסת מכהן שתקף ותוקף נשים כבר שנים" - התעוררה סערה גדלה ברשת החברתית • גל"צ: "בסביבתו הקרובה יש כאלה שישבו השבוע לכמה פגישות לנסות לדבר לליבו ולבקש ממנו לעזוב את הכנסת" • בנט: "הח"כ הכחיש באופן מוחלט. אני קורא לכל מי שחשה פגיעה לגשת ולהתלונן"
נחמן גור
א' כסלו התשע"ז / 01.12.2016 10:29

הרשתות החברתיות סוערות בעקבות פוסט שפרסמה פעילה בבית היהודי בשם חגית מוריה-גיבור בדף הפייסבוק שלה, בו היא טוענת כי מצטברות עדויות רבות על מעשים חמורים שביצע חבר כנסת מכהן.

“הסיפורים נערמים והשתיקה רועמת לי מאוד”, כתבה. “יש ח”כ מכהן שתקף ותוקף נשים. כבר שנים. אני יודעת על מקרה ישן ולאחרונה הגיעו אליי סיפורים נוספים. מזעזעים. הבעיה: המחיר שישלמו אותן נשים גדול מדי והן אינן מוכנות לדבר בכלל”.

הפוסט שהעלתה מוריה-גיבור עורר סערה בקבוצות של הבית היהודי ורבים תהו מי הוא חבר הכנסת שעליו מדברים. לחרדים 10 נודע, כי מדובר בח”כ בכיר במפלגת הבית היהודי.

זו אינה הפעם הראשונה שעולות טענות נגד חבר הכנסת המדובר. בתקופה שקדמה לפריימריז במפלגתו, דווח לראשי המפלגה על עדויות של נשים שעבדו תחתיו, וטענו כי הוא ניצל את מעמדו נגדן. עם זאת, הניסיונות של כמה בכירים לשכנע לפחות אישה אחת להגיש תלונה במשטרה לא צלחו.

מדובר באירועים שחלקם הגדול התרחש לפני שנים, אולם לפחות בחמישה מקרים מדובר באירועים מהשנים האחרונות שלכאורה לא חל עליהם חוק ההתיישנות.

“אנחנו (גורמים טובים אחרים ואני) מנסים לגבש קבוצה של עדויות, אפילו בעילום שם, על מנת לחשוף את האדם”, כתבה מוריה-גיבור. “זה מקרה קלאסי של כולם יודעים אבל אף אחד לא יכול לעשות כלום. ובינתיים נשים ממשיכות להיפגע”.

היא פנתה אל נשים שנפגעו: “אני מבקשת ומתחננת. מי שקרה לה, מכירה מישהי אחרת או יודעת משהו מכלי ראשון – פנו אלי. סודיות גמורה מובטחת. אני יודעת שזה קשה. אני מכבדת כל החלטה. מחבקת מרחוק. ובכל זאת מבקשת – בואו נשים לזה סוף. קבוצה זה כח. ואתן לא לבד”.

כתבת הפלילים של גל”צ, הדס שטייף, התייחסה הבוקר (חמישי) לפרשה וסיפרה לגל”צ: “הסיפור הזה נמצא אצל כמה אנשי תקשורת די הרבה זמן. נשים סירבו אפילו להעיד, הן הגיעו דרך מקור שני שלישי. השבוע קיבלו עדות ממשית של בחורה שסיפרה את הסיפור שלה והיא אמרה שהיא פוחדת פחד מוות. רבות אחרות פוחדות להתלונן, בעיקר כשמדברים על משטרה”.

שטייף הוסיפה: “בכנסת הסיפורים מסתובבים חודשים ולא ברמה של שמועות. בסביבתו הקרובה יש כאלה שישבו השבוע לכמה פגישות לנסות לדבר לליבו ולבקש ממנו לעזוב את הכנסת ולהתפטר. מדובר על הרף של הטרדה פיזית בהגדרה המשפטית. הסיפור הזה רק בתחילתו והשתיקה רועמת”.

יו”ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, מתייחס הבוקר לשמועות. בהודעת המפלגה נמסר: “עם הגעת הנושא לפתחו, יו”ר התנועה השר בנט שוחח עם הח”כ הנדון שהכחיש את הדברים באופן מוחלט”.

בהודעה נאמר עוד: “השר בנט קורא לכל מי שחשה פגיעה, תמיד, ומכל אדם בכל תפקיד לגשת ולהתלונן לרשויות החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות