בגלל שחוק ההסדרה נדחה ליום שני – כל ההצבעות שתוכננו להיום נדחו

בתום ישיבת הקבינט החליטו ראשי הקואליציה: לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה בקריאה ראשונה - ליום שני הקרוב • הדחייה נועדה לאפשר עוד זמן לממשלה לגבש פתרונות חלופיים • בבית היהודי הבהירו: אם החוק לא עולה להצבעה - שום חוק אחר לא עולה היום
יוני גרין
כ"ט חשון התשע"ז / 30.11.2016 12:51

ראשי הקואליציה החליטו היום (רביעי), בתום ישיבת הקבינט, לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה בקריאה ראשונה ליום שני הקרוב.

בעקבות הדחייה הודיעו בבית היהודי לקואליציה כי הם אינם מוכנים שיעלו היום במליאת הכנסת הצעות חוק אחרות של חברי קואליציה – כל עוד חוק ההסדרה לא מובא להצבעה.

בעקבות כך, גם ההצבעות בקריאה טרומית על חוק המואזין, החוק לביטול חזקת הגיל הרך, וכן הצעות חוק אחרות מטעם הקואליציה – לא יתקיימו היום ויידחו למועד מאוחר יותר.

לדברי בכירים בקואליציה, דחיית ההצבעה על חוק ההסדרה ליום שני נועדה לאפשר עוד זמן לממשלה לגבש פתרונות חלופיים, הן לנושא עמונה והן לגבי הסדרת היישובים האחרים בהתיישבות.

מוקדם יותר היום, בתום מרתון דיונים, אישרה הוועדה המשותפת לוועדות החוקה חוק ומשפט והחוץ והביטחון לקריאה ראשונה את הצעת חוק ההסדרה, ברוב של שמונה תומכים מול שישה מתנגדים.

יו”ר הוועדה ח”כ ניסן סלומינסקי אמר: “הוועדה המשותפת אישרה את הצעת חוק ההסדרה שמשמעותה שכנסת ישראל מסדירה בצורה טובה את מצב התושבים והיישובים באיו”ש בכלל ונותנת פתח לתקווה טובה לעמונה, נתיב האבות, תשעת הבתים בעופרה ועלי.

“ל-450,000 אזרחי ישראל שגרים ברחבי ארצנו מגיע לחיות כמו כל אזרח. יש להם את כל החובות ומגיעות להם כל הזכויות. מגיע להם לדעת שזהו ביתם ושאף אחד לא ידפוק להם בדלת ויאמר שצריך להתפנות”, הדגיש סלומינסקי.

בהצבעה לקריאה ראשונה תמכו שמונה ח”כים: היו”ר ח”כ ניסן סלומינסקי והח”כים נורית קורן, אמיר אוחנה, דודי אמסלם (הליכוד), חמד עמאר (ישראל ביתנו), אורי מקלב (יהדות התורה), שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) ומיכאל מלכיאלי (ש”ס).

שישה התנגדו: רויטל סויד, ציפי לבני, יעל כהן פארן (המחנה הציוני), יעל גרמן (יש עתיד), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ומיכל רוזין (מרצ).

חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) וטלי פלוסקוב (כולנו) נעדרו מההצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות