“כיבוד עשיר בסיום”: אברהם בצלאל יואשר הערב כחבר מועצה בירושלים

במהלך ישיבת מועצת העיר ירושלים הערב יובא לאישור המינוי של אברהם בצלאל כחבר מועצה חדש מטעם ש"ס • הסיעה: "חברים, אברהם בצלאל ביקש להזמינכם הערב לישיבת מועצת העיר לרגל הצהרתו. כבוד עשיר בסיום" • לפי שעה טרם ברור מהו הבסיס המשפטי לפיו חתם אריה דרעי על המינוי
אריה ריבקינד
כ"ג חשון התשע"ז / 24.11.2016 16:33

הערב (חמישי) תתקיים במועצת עיריית ירושלים ישיבת מליאה, במהלכה יובא לאישור מינויו של אברהם בצלאל לתפקיד חבר מועצה מטעם תנועת ש”ס.

אברהם בצלאל, המינוי החדש של שר הפנים אריה דרעי בסיעת ש”ס הירושלמית, ייכנס במקומו של נחמניאל סבן, שפרש לפני מספר שבועות.

בהודעה ששלחה הסיעה אחר הצהרים נאמר: “חברים יקרים – אברהם בצלאל ביקש להזמינכם הערב לישיבת מועצת העיר לרגל הצהרתו לחבר מועצה בסיעת ‘שס ירושלים’.

“הפרידה מח”כ הרב מיכאל מלכיאלי והצהרת אברהם בצלאל תערך בשעה 6. אנא הקדימו את בואכם מחמת הפגנה שאמורה להיערך באולם המועצה. ולא תהיה כניסה לבניין אם לא יהיה מקום… כיבוד עשיר בסיום הישיבה”.

למרות המינוי של בצלאל, עדיין על ש”ס לבצע מינוי נוסף – חבר מועצה שיכנס במקומו של הח”כ החדש מיכאל מלכיאלי. המינוי יתבצע ככל הנראה בישיבה הבאה, בעוד חודש.

אברהם בצלאל הגיע הבוקר לתפילה בקברו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל לרגל הצהרתו. הוא גם עלה לתפילה בקברו של דודו בעל ‘האור לציון’ הרב בן ציון אבא שאול זצ”ל.

בהמשך הגיע ללשכתו של חבר מועצת חכמי התורה הגר”ד יוסף, בכדי לקבל את ברכתו.

אברהם בצלאל

בעקבות תהיות משפטיות שהתעוררו על המינוי, פנה חרדים 10 למשרד הפנים לבקשת תגובה. עד כה לא נענינו.

בין השאר ביקשנו לדעת האם במקרה בו שר הפנים הוא גם יו”ר הסיעה – אין משום ניגוד עניינים? ובעיקר, האם ניגוד עניינים זה לא שם כובד משקל נוסף לשיקול דעתו של ‘ארגון הציבור’ ומחייב שארגון זה יהיה ‘רציני’, מעבר למקובל במקרה בו שר הפנים אינו חלק מהסיעה המדוברת? האם תקין ששלושה חברי מועצה בלבד יהיו חתומים כ’ארגון הציבור’ ובעיקר לאור התקדים מפסק להבים נגד אלי ישי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות