חד גדיא: מתפטרים, מפוטרים • מה קורה בש”ס הירושלמית?

כבר יותר מחודש שסיעת ש"ס בירושלים מתפקדת כשהיא קצוצת כנפיים: אחד התפטר, שני קודם לכנסת, שלישי מתאושש מניתוח מסובך, הרביעי בעמדת המתנה - ויתר הנציגים במורד הרשימה הניחו לפתע מכתבי התפטרות • בינתיים האפשרות למנות חברים חדשים אינה על סדר היום • ועוד שאלה קריטית: מיהו בא כח הסיעה כיום?
כ"ב חשון התשע"ז / 22.11.2016 22:06

מי שתכנן לתפור חליפה או לרכוש עניבה לקראת ישיבת מועצת עיריית ירושלים שתתקיים ביום חמישי הקרוב, רצוי שיחשב מסלול מחדש.

מעיון בסדר היום הרשמי – ישיבת מועצה מס’ 49 – שהודפס 48 שעות לפני תחילת הישיבה, עולה כי נושא המינויים של חברי מועצה חדשים לסיעת ש”ס לא עומד, משום מה, על הפרק.

כדי להוסיף סעיף לסדר היום יש צורך בהסכמת כלל החברים, ללא יוצא מן הכלל וללא שום התנגדות. סביר להניח שביומיים הקרובים תעשה ש”ס מאמץ בכיוון.

הנושא היחיד הקשור בש”ס העירונית הוא מינוי עוזר אישי ליו”ר הסיעה צביקה כהן (ישלח לו ה’ רפואה שלמה) – כאשר אברהם בצלאל, מי ששימש כעוזר אישי סיים את עבודתו ביום ה-24 ל-10, ומשמש כיום כעוזרו של הח”כ החדש מיכאל מלכיאלי – והמועצה תתבקש לאשר את העסקתו של אלעזר זאבי בתפקיד.

ברקע ‘חד גדיא’ משעשע בכל הנוגע לחילופי הנציגים בסיעה, מאז הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות לפני שלוש שנים.

שימו לב, אלו חברי המועצה ששמותיהם הוגשו לוועדת הבחירות:

1. אלי שמחיוף 2. צביקה כהן 3. נתי לסרי 4. נחמניאל סבן 5. מיכאל מלכיאלי 6. אשר מישאלי 7. פיני עזרא 8. משה מנבי 9. יוסי רפאלי 10. משה עידן 11. יוסי סלטון 12. מאור כהן 13. יהודה אוחנה

 זמן קצר לאחר הבחירות הודיע נתי לסרי על פרישתו מהתפקיד, מסיבות שלא הובהרו עד תומן. במקומו נכנס כחבר מועצה אשר מישאלי.

עוד זמן קצר חלף ואלי שמחיוף נטש את הבניין בככר ספרא לטובת ריצוי עונשו בכלא מעשיהו, בשל מעורבותו ב’פרשת הולילנד’, ובמקומו מונה כחבר סיעה פיני עזרא. לפני קצת יותר מחודש, התפטר גם נחמניאל סבן מתפקידו.

וזה לא נגמר:  זמן קצר אחר כך התבקש חבר המועצה מיכאל מלכיאלי לשרת את העם של ש”ס מהכנסת – והוא הושבע כח”כ, במקום אריה דרעי שפרש.

כך נותרה סיעת ש”ס בבירה עם שלושה חברים בלבד: יו”ר הסיעה צביקה כהן, אשר מישאלי ופיני עזרא.

 •

נכון לעכשיו לא בוצע קיצוץ בסמכויותיו של צביקה כהן, המכהן גם כסגן ראש העיר ירושלים. כהן נמצא בחופשת מחלה, בעקבות ניתוח מסובך שעבר בתל השומר. השבוע, כשיצא מקופת חולים, הגיע יחד עם רעייתו לביקור בלשכתו (זמנית הועבר משרדו אל ביתו, משם הוא מסייע לפונים) – וחברי הסיעה הכינו לכבודו כיבוד קל.

בהודעה שיצאה מהלשכה, מלווה בתמונה, הוכתר אברהם בצלאל בתואר “חבר המועצה החדש”, זאת למרות שטרם מונה לתפקיד, ומינויו אף לא נמצא על סדר היום של ישיבת המועצה הקרובה.

“הוא מסייע לכל פונה כמו חבר מועצה, בתואר כבר כולם מכנים אותו כך, הגם שבפועל המינוי עוד לא קרה”, מסביר גורם בש”ס לחרדים 10.

אריה דרעי, צביקה כהן

לכאורה, באופן אוטומטי, אמורים היו להיכנס במקום הפורשים – סבן ומלכיאלי – הנציגים הבאים ברשימה. אלא שכולם, באורח פלא, הגישו מכתבי התפטרות בטווח די חופף. במתפטרים: משה מנבי, יוסי רפאלי, משה עידן, יוסי סלטון, מאור כהן ויהודה אוחנה (גזבר ש”ס).

לא ברורה סיבת פרישתם, ואם תשאלו – תקבלו תשובות כאלו ואחרות מכל אחד מהם. אך לעומד מן הצד קשה להשתחרר מהתחושה שמישהו או משהו עומד מאחורי ההתפטרות הבלתי שגרתית הזו.

וזה עוד לא הכול.

  •

 לחגיגת ה’חד גדיא’ נוסף מימד נוסף: דרישה רשמית מאשר מישאלי להגיש מכתב התפטרות, כך על פי מקורות מוסמכים. גורמים בש”ס טוענים: לא הייתה דרישה כזו.

כך או כך, הדרישה, אם אכן הייתה, לא נענתה מצידו עד לרגע זה. מה שאומר כי גם מהלך זה לא יכנס לסדר היום של יום חמישי הקרוב, ומישאלי ימשיך לכהן כחבר מועצה – בין אם יוזמן לחגיגת מיני מתיקה בלשכת יו”ר הסיעה ובין אם לא.

בין השמות המוזכרים כמי שעשויים להיכנס אל הרשימה מככבים כרגע אברהם בצלאל, שמונה בינתיים לעוזרו של ח”כ מלכיאלי; חיים כהן יו”ר קבוצת  ‘קו עיתונות (היו דיבורים על כך שהוא יקבל חלק מסמכויותיו של צביקה כהן, אך בשלב זה לא ברור האם הדבר עומד לקרות) ואולי גם אחד מרשימת המתפטרים, שיתבקש לחזור בו מהודעתו.

על פי חוקי העיריות, חבר מועצה שחדל לכהן או שפקעה כהונתו, יבוא במקומו “המועמד ששמו בא ברשימת המועמדים של אותו חבר אחרי שמות המועמדים שנבחרו מתוכה בבחירות הקודמות למועצה ואם המועמד הזה…הודיע בכתב לראש המועצה שאין ברצונו להיות חבר מועצה, יבוא במקומו המועמד ששמו בא אחריו ברשימת המועמדים האמורה, וכן הלאה”.

ומה במקרה בו אין ברשימה מי שימלא את המקום הפנוי, מאחר שכל החברים התבקשו להתפוטר? במקרה כזה, “ימונה ללא דיחוי חבר חדש, מבין אנשים הזכאים להיבחר כחברי המועצה, על ידי השר (שר הפנים – ש.ר.), על פי הצעת ארגון הציבור שמטעמו נבחר החבר שמקומו נתפנה (במקרה דנן, סיעת ש”ס – ש.ר.) ואם לדעת השר אין ארגון כזה – בהתחשב עם רצונם של אותם האנשים שהשר רואה אותם כנציגיו של אותו ציבור”.

אלא מאי? שבמקרה דנן, השר, כמו גם ראש סיעת ש”ס – הנם דמות אחת העונה לשם אריה מכלוף דרעי.

האם אין כאן ניגוד עניינים? לא ברור. גם לדברי הטוענים כי ‘שר הפנים יתייעץ עם המנכ”ל חיים ביטון’, עדיין ברור לכל כי ביטון כפוף לדרעי וישמע לדעתו ללא עוררין, כך שניטל מהסיפור מימד ‘ההתייעצות’. השר יתייעץ עם עצמו, צריך לומר.

נזכיר, כי בסיום כהונתה של המועצה הקודמת, כמתחייב על פי חוק, הזדהו הסיעות, חברי המועצה ובאי כח הרשימות, כאשר עו”ד מטעם העירייה נוכח בדיון. בישיבה, שנערכה בכ”ה באב התשע”ג, ה-1 לאוגוסט 2013, הקריא אשר מישאלי: “סיעת ש”ס, יושב ראש הסיעה בא כח הסיעה אלי שמחיוף, ממלא מקום שלומי שלמה ברסקה”.

1

ובכן, מיהו בא כח הסיעה כיום?

גורם בש”ס טען היום כי “חיים ביטון הפך לבא כח הסיעה”.  ניסיון של חרדים 10 לקבל מסמך המתעד את העברת הסמכות משמחיוף לביטון, כמו גם תשובה לשאלה האם הוא בא כוח הסיעה  –  לא צלח. ומשכך, עד כה לא מצאנו כל אישור שמנכ”ל ש”ס, חיים ביטון, הוא אכן בא כוח הסיעה הירושלמית של ש”ס.

מסובך? גם לנו. ממש כמו חד גדיא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה אפשר לצפות מעבריין מורשע!!!!
    22/11/2016 23:04
    שסניק לשעבר
  1. בחיים לא אצביע שס