מחאה נגד חנוך זייברט: 64 ילדות גן חסמו את החניון של עיריית בני ברק

למרות שחלפו כבר חודשיים וחצי מאז פתיחת שנת הלימודים: 64 ילדות מבני ברק עדיין ללא גן ילדים • הבוקר, בעוד צעד נואש, הן חסמו עם הוריהן את הכניסה לחניון העירייה • העירייה: פנינו לבית המשפט לזירוז הליכים
אריה ריבקינד
כ' חשון התשע"ז / 21.11.2016 10:30

יותר מ-80 יום חלפו מאז נפתחה שנת הלימודים תשע”ז, אבל למרות כל ההבטחות של עיריית בני ברק – 64 ילדות קטנות עדיין מסתובבות ללא גן.

הבוקר (שני), בעוד צעד מחאה נואש, יצאו התלמידות והוריהן להפגין ליד החנייה של בניין עיריית בני ברק ברחוב ירושלים – וחסמו את הכניסה לחניון כמו גם את הכביש הסמוך.

הילדות, שבמהלך השבועות האחרונים נדדו בין סמינר, חניון וכולל אברכים –  נשאו שלטי מחאה עליהם כתבו ההורים: “לא סמינר, לא כולל, לא חניון. אנחנו רוצות גן עכשיו”.

לאחר חסימת החניון, נכנסו הילדות וההורים אל בניין העירייה, שם המשיכו את מפגן המחאה.

מעיריית בני ברק נמסר כי המשפטית של העירייה פנתה בבקשה דחופה לבית המשפט בת”א – לזרז את קבלת ההחלטה בנוגע לצו מניעה שהוצא בזמנו כנגד העירייה לאי הפעלת גני-ילדים בשדרות הנציב 3.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה מסר בתגובה, כי באזור בו מתגוררות הילדות, יש חוסר משווע במגרשים ציבוריים, כולל לגני-ילדים. משום כך, נאלצה העירייה לתכנן את הקמת שני גני-הילדים במתחם גינה בשדרות הנצי”ב. לדברי העירייה, השטח שבו מדובר הוא ‘שטח חום’ – ובהתאם לחוקי התכנון והבניה, מותר לבנות עליו מבני ציבור, ובהם גני-ילדים.

לפי העירייה, עבודות הבניה התעכבו, מעת לעת, בשל פניות חוזרות ונשנות של שכנים ברחוב לערכאות משפטיות, אך לאחר צווי מניעה זמניים שונים הם בוטלו, והתאפשר חידוש הבניה. “עם מיקום המבנים לגני ילדים בגינה זו ועבודות שיפורים, שדרוג, ריהוט וציוד, שעלותם הכספית לעירייה עמדה על כ-300,000 שקלים, פנו השכנים שוב לביהמ”ש המחוזי בתל-אביב וקיבלו צו מניעה זמני, בגין חוסר רישיון הפעלה לגנים.

“עם הוצאת צו המניעה הזמני מביהמ”ש, הגישה העירייה למשרד החינוך את כל האישורים הנדרשים לקבלת רישיון כאישורים ממשרד הבריאות, אישור בטיחות, הן מיועץ בטיחות עירוני והן מיועץ בטיחות של משרד החינוך ואישורי הפיקוח הפדגוגי, ואכן לפני כשבוע ומחצה, חתמה גב’ מיכל כהן, מנכ”לית משרד החינוך, על אישורי רישיונות ההפעלה לשני הגנים”.

בעקבות זאת, פנה עו”ד יהודה ליבוביץ, היועץ המשפטי של העירייה, ובתמיכת פרקליטות מחוז תל-אביב המייצגת את משרד החינוך, לביהמ”ש לקבל החלטה, במהירות האפשרית, לגבי צו המניעה, בהתחשב ברישיונות ההפעלה שניתנו לעירייה על ידי משרד החינוך.

“היות וחוסר הרישיון היה הנימוק לצו המניעה הזמני לאי הפעלת הגנים, מבקשת העירייה מביהמ”ש להתחשב בעובדה שהרישיונות כבר נתקבלו, ובכך להביא לביטול צו המניעה ולאפשר ל-64 ילדים, שנמצאים כעת במבנים בלתי קבועים, להיכנס לשני הגנים וללמוד בהם באורח סדיר ותקין”, אומר טננבוים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות