עו”ד שמרון עבר פוליגרף ויצא דובר אמת • היועץ: לא נפתח בחקירה

פרקליטו של ראש הממשלה עורך הדין דוד שמרון עבר בדיקת פוליגרף ביזמתו, במהלכה נשאל האם ידע ראש הממשלה על מעורבותו בעיסקת הצוללות, השיב בשלילה ונמצא דובר אמת • במקביל החליט היועץ המשפטי לממשלה כי אין מקום לפתוח בבדיקה או חקירה בעניין
קובי פינדרוס
י"ט חשון התשע"ז / 20.11.2016 21:12

בשורות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולעורך דינו דוד שמרון: פרקליטו של ראש הממשלה עבר מיזמתו בדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת, כאשר במקביל הבהיר היועץ המשפטי לממשה כי אין חשד לפלילים בהתנהלות ראש הממשלה.

יומיים לאחר חשיפת הפרשה, עבר עו”ד שמרון בדיקת פוליגרף פרטית סביב השאלה אם נתניהו ידע על ניגוד העניינים לכאורה. לפי הדיווח, בבדיקה שביצע מטעמו יצא דובר אמת.

במהלך בדיקת הפוליגרף נשאל שמרון ארבע שאלות: “האם סיפרת לראש שהממשלה על קשר כלשהו בינך לבין המספנות הגרמניות?; האם שוחחת עם ראש הממשלה על רכש צוללות? האם שוחחת עם ראש הממשלה על תחזוקה וכלי שיט והאם סיפרת פעם לראש הממשלה שאתה מייצג את מיקי גנור?”. על כל השאלות השיב שמרון בשלילה.

גם מגזרת היועץ המשפטי לממשה מגיעות חדשות טובות עבור נתניהו כאשר לאחר פגישה שנערכה בין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ובכירים נוספים במשרד המשפטים, הוחלט כי בחינת הסכמי ניגוד העניינים ופרצותיהם תימשך, וכי אין מקום לערב את המשטרה, כלומר אין מקום להורות על פתיחת בדיקה או חקירה בעניין.

מוקדם יותר היום התייחס גם ראש הממשלה נתניהו לנושא, בישיבת שרי הליכוד השבועית. “לא ידעתי דבר על הקשר של שמרון לחברה הגרמנית ולא דיברתי אתו על כך מעולם”, אמר, “כולם ידעו והיו מעורבים בהליך הרכישה, כל הדיונים ממוסמכים ומתועדים”, הוא הוסיף.

בחדשות 10 נערך סקר על ידי פאנל פרויקט המדגם וחברת “סטאטנט” בפיקוחו של הפרופ’ קמיל פוקס, ממנו עולה כי 41 אחוזים מהנשאלים תומך בפתיחה בחקירה בעסקת הצוללות. רק 22 אחוזים טענו כי לא צריך לחקור את הפרשה, ועוד 37% אמרו כי אינם יודעים. יצויין כי הסקר הוזמן עבור הערוץ בו נערך התחקיר על ידי העיתונאי רביב דרוקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות