טעות או התנכלות: צעיר העיד בבית משפט בזמן מעצר הבית – ונעצר

יד ימין אינה יודעת מיד שמאל: צעיר שהעיד אמש עד שעות הערב בדיון בבית המשפט בנצרת, נעצר בחשד שהפר את מעצר הבית הלילי בו הוא נתון • עו"ד קידר מחוננו: "מעצר שווא שערורייתי"
חיים טוויל
י"ד חשון התשע"ז / 15.11.2016 19:32

האם המשטרה מבצעת התנכלות מכוונת לנוער הגבעות או שמא הרשויות אינן יודעות בין ימינן לשמאלן? ובכן, יתכן שגם וגם

צעיר יהודי המורחק בצו מנהלי ונתון במעצר בית לילי, נעצר הבוקר (שלישי) בחשד שאתמול בשעות הערב הפר את צו מעצר הבית הלילי, לאחר ששוטרים שהגיעו לביתו לא איתרו אותו במקום. זאת על אף שנכח באותו הזמן בעדות בבית המשפט המחוזי בנצרת.

 בארגון חוננו המייצג את הצעיר אומרים, כי מדובר במעצר שווא שכן הצעיר הסביר לשוטרים שנכח עד שעות הערב בבית המשפט המחוזי בנצרת, שם העיד בתיק המתנהל בבית המשפט, ולאחר מכן נסע בטרמפים לביתו, הנמצא באזור השפלה.

 הצעיר ועורכי הדין המייצגים בתיק אף פנו לשופט והסבירו כי הצעיר נתון במעצר בית לילי. השופט ציין בפרוטוקול את שעת סיום העדות של הצעיר, בכדי שתהווה הוכחה לעדותו בזמן מעצר הבית המתחיל כשעה לאחר השקיעה.

 לאחר הדיון נסע הצעיר לביתו, מרחק של מספר שעות נסיעה בתחבורה ציבורית, והגיע בשעות הערב המאוחרות.

אז שוב הגיעו שוטרים אל ביתו – והפעם איתרו אותו במקום. הסבריו לא עזרו והוא נעצר.

המשטרה הודיעה כי הוא יובא מחר לדיון בבית המשפט.

 עו”ד עדי קידר מארגון חוננו שאף נכח אמש בדיון בו העיד הצעיר, הגיש ערר דחוף על ההחלטה ודרש לשחררו באופן מיידי.

 “מדובר במעצר שווא שערורייתי”, אומר עו”ד קידר. “החשוד היה במהלך עדות בפני שופט בית משפט מחוזי ומול נציגי הפרקליטות וטען כי השעה מתאחרת. על אף שהדברים נאמרו באזני בית המשפט ופרקליטות ועל אף שמדובר בצו מנהלי והאינטרס הציבורי לא נפגע כהוא זה, ביצעה המשטרה בגיבוי השב”כ מעצר שווא שלא היה צריך לבוא לעולם. אני סמוך ובטוח כי בית המשפט יגיד את דברו בהקדם בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות