‘חוק המואזין’ אושר בוועדת השרים • זחאלקה למואזינים: “תגבירו קול”

יוזם החוק ח"כ מוטי יוגב: "אין בכוונתנו לפגוע בחופש הדת אלא להביא למניעת פגיעה בשנתם של רוב האזרחים" • ח"כ ג'מאל זחאלקה: "כאן זה לא אירופה. קול המואזין הדהד בשמי הארץ לפני שקמה מדינת ישראל ולפני שכל שרי הממשלה והוריהם הגיעו לארץ"
שרי רוט
י"ג חשון התשע"ז / 13.11.2016 22:38

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הערב (ראשון) את ‘חוק המואזין’ של ח”כ מוטי יוגב – המגביל את רעש המואזין, המטריד אזרחים רבים בכל הישובים המעורבים ברחבי הארץ.

הצעת החוק קובעת שיש לאסור שימוש במערכות כריזה, על מנת לקרוא למתפללים או על מנת להעביר מסרים דתיים או לאומיים.

ח”כ יוגב מסר: “אין בכוונתנו לפגוע בחופש הדת אלא להביא למניעת פגיעה בשנתם של רוב האזרחים הנפגעים בשנתם מקריאת המואזין, תלמידים עייפים בכיתותיהם גם במגזר הערבי, נהגים העייפים בנהיגתם, תינוקות המתעוררים בשנתם על אף שהתקינו חלונות כפולים הסגורים קיץ וחורף”.

ראש הממשלה תמך בהצעת החוק. לדבריו, יהודים, נוצרים וגם מוסלמים סובלים מהרעש של המואזין. בישיבת הממשלה אמר: “אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אלי אזרחים מכל הדתות שקובלים על זה. ישראל מחויבת לחופש הדת מכל הדתות אבל מחויבת להגן גם על האזרחים מהרעש. כך זה גם בערים באירופה  אני תומך באכיפה וחקיקה דומה בישראל”.

ח”כ ג’מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת, הגיב על אישור החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה.

“נתניהו הראה סימנים ברורים של אסלאמופוביה כרונית והוא זקוק לטיפול דחוף כי התקפים שלו מתחילים להיות מבעירי אש ומסוכנים. קול המואזין הדהד בשמי הארץ לפני שקמה מדינת ישראל ולפני שכל שרי הממשלה והוריהם הגיעו לארץ”.

זחאלקה קרא למואזינים להגביר את הקול במחאה על החוק החדש – והוסיף: “כאן זה לא אירופה. כאן המואזין השמיע את קולו זה יותר מאלף שנים, וכאן חיו וימשיכו לחיות מוסלמים על אפם ועל חמתם של יוגבים וליברמנים. מי שלא יכול לסבלו את קול המואזין מוזמן לחזור להיכן שלא שומעים קולות כאלה. לא את קול המואזין צריך להשתיק אלא את קול הגזענות בממשלה ובכנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות