ביהמ”ש העליון הכריע סופית: עונשו של הרב יאשיהו פינטו לא יקוצר

אם זאת קבע בית המשפט כי הרב פינטו יוכל להגיש בקשה לשחרור זמני - עקב מצבו הבריאותי • ועדת השחרורים אישרה ניכוי שליש, אך ביהמ"ש המחוזי קיבל את ערעור המדינה וביטל את קיצור העונש בשל מידע מודיעיני
חיים טוויל
א' חשון התשע"ז / 02.11.2016 21:03

הרב יאשיהו פינטו ישלים את עונשו בכלא: שופט בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, דחה היום (רביעי) את בקשתו של הרב נשיא קהילת ‘שובה ישראל’ לערער על ההחלטה שלא לנכות שליש ממאסרו. כך דיווח לראשונה אתר ניוז 1.

כזכור, נעתרה ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר לבקשתו של הרב פינטו לקצר את עונשו – לאחר שהרב הביע חרטה. אך אז, בעקבות ערר שהוגש, בית המשפט המחוזי ביטל את קיצור העונש. כעת השופט פוגלמן קבע, כאמור, כי אין עילה לקיים דיון נוסף.

עורכי דינו של הרב פינטו טענו, כי ההחלטה בעניינו מעלה שתי נקודות עקרוניות המצדיקות דיון נוסף. האחת: האם ניתן להפלות לרעה אסירים שאינם משולבים בתוכנית שיקום בשל תקופת מאסרם הקצרה, כפי שלטענת עורכי הדין אירע במקרה של הרב; השנייה: האם בית המשפט היה רשאי להסתמך על מידע מודיעיני שלא הונח בפני ועדת השחרורים.

לדברי השופט הטענה הראשונה אינה רלוונטית משום שהרב פינטו סירב להשתלב בקבוצה שיקומית כלשהי, כך שאורך מאסרו לא היה הגורם שמנע ממנו שיקום. הוא גם מעיר, שהסיבה העיקרית לביטול השחרור הייתה המידע המודיעיני על קשריו עם עבריינים, ולא סוגיית השיקום. על השאלה השנייה אומר פוגלמן, כי המחוזי כלל לא ביקש מידע נוסף, אלא ביקש לדעת מתי התרחש אירוע שתואר באחת מהידיעות המודיעיניות שהוגשו לוועדת השחרורים.

פוגלמן מסכם: “נותרנו אפוא עם ההכרעה הפרטנית במקרה זה, שכאמור אינה מגלה עילה לבירור נוסף בבית משפט זה. לא נעלמה מעיני טענת המבקש, כי חלה התדרדרות במצבו הרפואי בנקודת הזמן הנוכחית. מובן שאין בהחלטה זו כדי לסתום על הגולל על האפשרות העומדת לו להגיש בקשה (נוספת) לשחרור זמני עקב מצבו הבריאותי, וזאת מבלי להביע עמדה לעניין בקשה כזו גופה, ככל שתוגש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות