סידור מלא: צה”ל מעניק מימון ללימודים. ומי מרוויח? החיילים החרדים

'ממדים ללימודים', תכנית חדשה בצה"ל, תאפשר למי שהתגייס החל מיולי 2013, ויימצא זכאי להשתתף בתכנית - לקבל מימון לימודים מלא • ומי זכאי? על פי בדיקת חרדים 10 הקריטריונים מעניקים יתרון לחרדים - שחלקם הגדול זכאים לתשלום חודשי עקב מצב כספי של הוריהם או בשל הגדרתם כ'חיילים בודדים' • חייל: "נפלא. בסיום השירות אלמד רפואה"
אליעזר היון
ל' תשרי התשע"ז / 01.11.2016 17:04

מי אמר שצה”ל נגד חרדים? תכנית מהפכנית המופעלת החל משנה זו בצה”ל, תעניק לחיילים שכר לימודים מלא.

לחרדים 10 נודע, כי המרוויחים המרכזיים מכך יהיו החיילים החרדים.

התכנית, המכונה ‘ממדים ללימודים’, תאפשר לחייל משוחרר שהתגייס החל מה-1 ביולי 2013 ויימצא זכאי להשתתף בתכנית לזכות במימון לימודים מלא. שליש משכר הלימוד יגיע מהמענק המופקד לחייל עם שחרורו, ושני שליש ימומנו במסגרת התכנית שתשלים את מימון הלימודים.

בצה”ל מביעים סיפוק רב מהתכנית המהפכנית, שתעניק למעשה לאלפי חיילים אפשרות ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה, ללא כל צורך בתשלום שכר לימוד.

ומה הם הקריטריונים להשתתפות בתכנית, או במילים אחרות מי הם ה’זכאים’?

מדובר במספר קבוצות: לוחמים, אוכלוסיות מיוחדות כמו חיילים בודדים, או זכאי תשלומי משפחה (תשמ”ש). כלומר חיילים אשר זכאים לקבל מילגה במימון הצבא, עקב מצב הכספי של הוריהם.

מבדיקה שנערכה עבור חרדים 10 עולה, כי מרבים המתגייסים מיולי 2013 הזכאים להשתתף בתכנית הנדיבה הינם חרדים. שכן, ישנם חיילים שזכאים לתשלום חודשי עקב המצב הכספי של הוריהם, כמו גם לוחמים רבים המצויים בפלוגות השונות, הנכנסים לקטגוריית ‘חיילים בודדים’.

“אני כל כך שמח על התכנית הזו”, אומר דוד, חייל בצה”ל לחרדים 10, “זה נפלא. עם סיום שירותי אוכל לגשת ללימודי רפואה במימון מלא”.

מדובר צה”ל נמסר כי העלות של הפרוייקט תלך ותצמח.

“אנחנו עושים עבודת מחקר על החיילים לאחר שחרורם. אנחנו מניחים שהסדר גודל הוא שרק 20% נרשמים למקצוע לימודים בשנת השחרור שלהם וגם זה לא מיד. בתחילה תפעל התכנית לאוכלוסיות מיוחדות – אך בהמשך, תצליח התכנית יוענק מימון בסדר גודל כזה או אחר לכלל החיילים ויוכל להגיע ל-120,000 חיילים בשנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבלים
    01/11/2016 20:25
    שטויות
  1. כמובן יש חוסר דיוק. חיילים שמקבלים תשמ” ש זה חיילים נשואים פלוס ילד לא קשור להורים או לסבתא..