“נמנע פיגוע קשה”: נעצר מחבל ערבי שתכנן לבצע ירי בירושלים

צעיר ערבי בן 25 מירושלים מואשם שתכנן למבצע פיגוע טרור בירושלים • יצר יחד עם אחרים בקבוקי תבערה והשליך אותם לעבר רכבים צבאיים ומשטרתיים • פרסם בפייסבוק שלו פוסטים הכוללים דברי הסתה ואהדה לטרור
חיים טוויל
כ"ה תשרי התשע"ז / 27.10.2016 14:08

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד מוחמד עבאסי, צעיר ערבי בן 25, תושב העיר.

עבאסי מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פיגוע בירושלים, השמדת ראייה, שיבוש מהלכי משפט, תמיכה בארגון טרוריסטי, חבלה בכוונה מחמירה, ייצור ונשיאת נשק, התפרעות וניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

בחקירתו בשב”כ עלה, כי בחודשים האחרונים תכנן עבאסי לבצע פיגוע ירי בגפו לעבר כוחות ביטחון ואזרחים ישראלים במזרח ירושלים, ואף ניסה לרכוש נשק למטרה זו.

עוד עלה בחקירה, כי עבאסי תומך בארגון החמאס והיה מעורב במספר פיגועי ידוי בקבוקי תבערה, ירי זיקוקים וזריקת אבנים לעבר כוחות הביטחון ורכבים ישראלים.

כן עלה במסגרת החקירה כי ניסה לרכוש ידע בייצור מטעני צינור, אך לא עסק בייצור בפועל.

מכתב האישום עולה, כי במהלך 2016 הועסק עבאסי בקונדיטוריה בירושלים. במהלך חודש יולי פעל האדם שבבעלותו הקונדיטוריה יחד עם רמזי אלעוק, אסיר משוחרר המזוהה עם ארגון חמאס ומתגורר ברצועת עזה, לבצע פגועים נגד יהודים בירושלים.

עבאסי, אשר רצה ליטול חלק בפעילות הצבאית נגד ישראל, מסר לבעל הקונדיטוריה בה עבד שהוא מעוניין לקחת חלק בפעילות הביטחונית ואף ביקש להיות בקשר עם אלעוק.

בספטמבר האחרון נעצר בעל הקונדיטוריה על ידי גורמי הביטחון ומעצרו הוארך.

לאחר שנודע לעבאסי על המעצר הוא החליט לפעול על מנת למנוע מגורמי הביטחון להשיג ראיות מפלילות נגד בעל הקונדיטוריה. עבאסי קנה דיסק קשיח חדש והתקין אותו במחשבו במקום הדיסק המקורי, שבר את הדיסק הקשיח המקורי והשליכו לאשפה.

“במעשיו אלה קשר הנאשם קשר עם אדם לביצוע פעילות ביטחונית בשטחי ישראל, ועשה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי בדרך של העלמת ראיות”, נאמר בכתב האישום.

עוד עולה מכתב האישום כי במהלך החודשים שחלפו מיולי 2015 ועד יום מעצרו, פרסם עבאסי בפייסבוק קריאות למעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון, ודברי שבח, אהדה, עידוד תמיכה והזדהות כלפי מעשים כאלו וכלפי מחבלים.

עבאסי פרסם גם דברי שבח אהדה ותמיכה בארגון טרוריסטי, ארגון החמאס והזרוע הצבאית של ארגון חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם.

ביום בו אירע פיגוע התאבדות באוטובוס קו 12 בירושלים בו נפגעו מספר אזרחים העלה עבאסי תמונה בה נראה האוטובוס השרוף מזירת האירוע וכתב: “אנחנו מברכים את פיגוע הגבורה…שימחתם את לבבנו..אללה תברך”.

ביום בו אירע פיגוע הירי במתחם ‘שרונה מרקט’ בתל אביב, בו נרצחו ארבעה יהודים הי”ד ונפגעו נוספים, העלה עבאסי את הפוסט: “3 פגרים ו-5 פצועים בתל אביב בפיגוע ירי… שאללה יברך את הידיים האלה…שאללה יחיה אותם… הם צמו ושברו את הצום על משהו שהוא שווה ערך… פלסטין מתגאה בגברים שלה.. אני אומר לך הם שברו את הצום במסעדה באמצע תל אביב.. חי אללה, אחרי המלכודת טמנו להם מלכודת”.

בנוסף, במהלך מבצע ‘צוק איתן’ השתתף עבאסי יחד עם רעולי פנים נוספים בהפרות סדר בשכונת ראס אל עמוד. במהלך התפרעויות אלו יידו עבאסי והמשתתפים הנוספים אבנים וזיקוקים לעבר כוחות משטרה שהגיעו לכיכר. באותה תקופה, הוא גם ייצר יחד עם אחרים בקבוקי תבערה והשליך אותם לעבר רכבים צבאיים ומשטרתיים.

מהשב”כ נמסר: “מעצרו של עבאסי, אשר כתושב היה נגיש לכל רחבי העיר, מנע פיגוע קשה בתוך העיר ירושלים. מעצרו ותוצרי חקירתו של עבאסי ממחישים, פעם נוספת, את רמת האיום הגבוהה מפעילותם של מפגעים בודדים המושפעים מהסתה ברשת של ארגוני הטרור ובדגש על החמאס, ומסיתים בעצמם לביצוע פיגועים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות