סקר: מחצית ממגורשי גוש קטיף מאמינים שיחזרו בעתיד לרצועה

30% ממפוני גוש קטיף עדיין מתגוררים בבתים זמניים, ו-14% מהם עדיין אינם מועסקים - שיעור גבוה מאוד בהשוואה לשאר אזרחי המדינה • 30% עדיין מגדירים את עצמם כ"תושבי גוש קטיף", 45% נוספים - כ"תושבי גוש קטיף לשעבר". רק 25% משייכים את עצמם ליישוב המגורים הנוכחי
נחמן גור
י"ז תשרי התשע"ז / 19.10.2016 11:30

מסקר שערך מכון רפי סמית עולה, כי למרות שחלפו 11 שנים מאז הגירוש, 50% ממפוני גוש קטיף מאמינים שישובו לבתיהם בגוש בעתיד, ו־70% מהם ציינו שיש סיכוי שיחזרו לגוש אם הממשלה תחליט לחזור לרצועת עזה.

עוד עולה מהסקר, כי  30% ממפוני גוש קטיף עדיין מתגוררים בבתים זמניים, ו-14% מהם עדיין אינם מועסקים – שיעור גבוה מאוד בהשוואה לשאר אזרחי המדינה.

82% מהמשיבים לסקר מרוצים ממקום המגורים ומהקהילה שלהם כיום, אף על פי שרוב המפונים מתגעגעים לגוש קטיף. כ-80% ציינו שיש להם בבית אביזר או חפץ כלשהו שמזכיר את גוש קטיף, בעיקר תמונות, אך גם רהיטים ודברים אחרים.

71% מהמפונים גרים בבית קבוע, 29% בבית זמני. 66% ציינו שהצליחו לחזור למסלול חיים תקין.

על פי הסקר, שפורסם בישראל היום, לשני שלישים מהמפונים המגורים בקהילה סייעו בתהליך ההסתגלות. 69% ציינו שהעובדה שכל המשפחות או חלקן עברו יחד מיישוב בגוש קטיף למקום החדש (“העתקה קהילתית”), הוכיחה את עצמה.

30% עדיין מגדירים את עצמם כ”תושבי גוש קטיף”, 45% נוספים – כ”תושבי גוש קטיף לשעבר”. רק 25% משייכים את עצמם ליישוב המגורים הנוכחי.

בקרב אלו שציינו שיש “סיכוי גבוה” לחזור לגוש קטיף בעתיד – 41% ציינו שמגדירים את עצמם כ”תושבי גוש קטיף”, ורוב המשיבים (86%) ציינו שהם שומרים על קשר עם תושבי גוש קטיף מיישובים אחרים.

הסקר הקיף 248 נשאלים.

חגית ירון, יו”ר ועד מתיישבי גוש קטיף: “11 שנים אחרי העקירה, משפחת גוש קטיף הגדולה ממשיכה להתגעגע הביתה. התושבים מתגעגעים למקום, לחברים ולקהילות שהתפזרו ברחבי הארץ. אין ספק כי המעבר כקהילות הוא זה שאיפשר לנו לחזור לחיים ולבנות את היישובים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות