כשהגרא”מ שך זצ”ל תקף את פרס: ‘קבל עם ועדה התיר חרצובות לשונו’

לאחר ששמעון פרס נאם מעל בימת הכנסת והשמיע דברי נאצה נגד דוד המלך ע"ה - כתב הגרא"מ שך זצ"ל במכתב: "ועתה קם אחד מהם וקבל עם ועדה התיר חרצובות לשונו, לדבר על קדוש ישראל רח"ל ואנו צריכים ומחוייבים למחות ע"פ דין"
יוסף גרינבוים
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 12:16

לא כולם מאושרים מפסטיבל האבל עם מותו של שמעון פרס ז”ל:  בעוד עיתון המודיע הזכיר היום כי “לציבור החרדי יש חשבון נוקב בן עשרות שנים, עוד מלפני קום המדינה ועד היום, עם ההנהגה החילונית שפרס נמנה על שורותיה, אולם בשעה זו תיזכר לו לזכותו עמידתו לימין קיום הסדר ‘תורתו אומנותו” – יש מי ששלף מהארכיון מכתב של הגרא”מ שך זצ”ל בשנת תשנ”ה.

היה זה לאחר ששמעון פרס נאם מעל בימת הכנסת והשמיע דברי נאצה נגד דוד המלך ע”ה.

וכך כתב הרב שך:

בס”ד מוצש”ק ויחי תשנ”ה

קריאה קדושה לעם ה’

הנה דורנו דור היתום, שפסו אמונים מבני אדם, הדור שחז”ל אמרו במשנה בשלהי מסכת סוטה על דור עקבתא דמשיחא “ומראה פני הדור…” ובעוונותינו הרבים לא נשאר אלא קומץ קטן מבקשי אמונה ה’ עליהם יחיו. וצריך התחזקות גדולה כדי לא להגרר ח”ו אחרי הרחוב, לא במעשה ח”ו ואף לא במחשבה.

וכל דבר משפיע על האדם, וכדברי הרמב”ם בפרק ו’ מהלכות דעות הלכה א’, שדרך ברייתו של אדם להיות נמשך בדעותיו ובמעשיו וכו’. ונוהג כמנהג אנשי מדינתו וכו’. עיי”ש.

ועתה קם אחד מהם וקבל עם ועדה התיר חרצובות לשונו, לדבר על קדוש ישראל רח”ל ואנו צריכים ומחוייבים למחות ע”פ דין, כדי שח”ו לא יעשה הדבר רושם עלינו.

ולכן אני קורא לעם ה’ קומו ונתחזקה בעד תורת אלוקינו, ולא נהי’ ח”ו מאלו המחזיקים ונותנים כוח להם.

הבה ונתחזק ביראת שמים ובלימוד התורה, בצניעות ועשיית חסד, וזה ישפיע גם על אחינו התועים, שיחזרו מדרכיהם. וישוב ה’ מחרון אפו. ונזכה לביאת גואל צדק במהרה בימינו.

מנאי הכותב וחותם בצער רב

אלעזר מנחם מן שך”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרס זל יותר יהודי מכל הפרזיטים שזורקים אבנים על חיילים
    01/10/2016 09:23
    דן
  1. פרס יותר יהודי מכל הפרזיטים שלא משרתים בצהל יימח שמם.