‘פיגוע הסנפלינג’: בגלל המשטרה – רוצחי הצעיר החרדי עדיין חופשיים

מרים עראמי, אמו של נתנאל הי"ד שנרצח בפיגוע: "כנראה לא התאים להם שבגלל שאיזה תימני נפל, הם יהפכו עולמות. הם אמרו 'נחליק תאונת עבודה ונמרח את המשפחה ושלום'"
נחמן גור
י"ח אלול התשע"ו / 21.09.2016 18:04

זרועות הביטחון בישראל רגילים להתפאר בכך שכמעט כל פיגוע טרור לאומני מפוענח בתוך שעות עד ימים ספורים מעת התרחשותו. אלא שבמקרה של ‘פיגוע הסנפלינג’, התמונה שונה.

לפני שנתיים בדיוק, בכ”א באלול תשע”ד, עסק נתנאל רואי עראמי הי”ד, בן 27,  שומר מצוות, בעבודתו באתר בנייה בפתח תקווה.

נתנאל, תושב היישוב אחיעזר, היה בעליה של חברת סנפלינג ומשימתו באותה העת הייתה השתלשלות בחבלים, לשם סגירת פתחי אוורור של חדרי ביטחון בבניין.

למרות אמצעי הבטיחות הנוקשים, הכבל נחתך לפתע ונתנאל צנח אל מותו מגובה רב.

בתחילה חשבה המשטרה כי האירוע הוא תאונת עבודה שגרתית, אחת מני רבות, אך בחקירה שנפתחה על ידי השב”כ התברר כי מדובר בפיגוע וברצח מכוון, על ידי פועלים פלסטינים אלמונים.

בשיחה עם רעות הדר בערוץ 7, טוענת אמו של נתנאל, מרים, כי האחריות למחדל שבעטיו נמלטו הרוצחים, היא של המשטרה.

“לאחר בדיקות וחקירות שערכתי, אני יודעת לומר בוודאות שלא מצליחים להגיע לרוצחים בגלל שההתנהלות של המשטרה במקום הייתה שלומיאלית. השוטרים שהגיעו לזירה בהתחלה לא תיחמו את האזור – ואפשרו לכל העובדים הערבים לעזוב את המקום – ומחלקם אפילו דרשו ללכת”, אומרת מרים עראמי.

לדבריה, “גם אם חשבו בגלל הדיווח הראשוני שזו תאונת עבודה, עדיין חייבים לסגור את האתר עד שמבררים מה קרה, אבל השוטרים החליטו שזו תאונת עבודה ושטויות – עוד פועל בניין נפל. אם המשטרה הייתה מתנהלת נכון הרוצחים היו מאחורי סורג ובריח, אין לי ספק בכך”.

נתנאל ערמי

פרטי החקירה נתונים עדיין תחת צו איסור פרסום, אך סופה לא נראה באופק.

“כנראה לא התאים להם שבגלל שאיזה תימני נפל, הם יהפכו עולמות. הם אמרו ‘נחליק תאונת עבודה ונמרח את המשפחה ושלום'”, אומרת האם בכאב.

עו”ד מנשה יאדו, מהמחלקה האזרחית בארגון ‘חוננו’ המלווה את המשפחה, מציין כי המקרה של נתנאל עראמי הי”ד, צריך להדיר שינה מעיני הציבור ולעורר את מערכת הביטחון להסקת מסקנות.

“יש להקים וועדת חקירה שתבחן את מחדלי המשטרה בטיפול בזירה סמוך לאחר הרצח. כמו כן יש לבדוק מדוע לא חקרה המשטרה את התנהלות מנהלי אתר הבניה. אני סבור כי יש לחקור את ההתנהלות באתר מכל האספקטים, למצות את הדין בגין הרצח בכל הכיוונים ולהפיק לקחים לעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות