מזכ”ל האו”ם תקף שוב את ישראל: “50 שנה של כיבוש – זה טירוף”

"הפלסטינים לא יכולים להמשיך לחיות תחת הכיבוש הישראלי", אמר באן קי-מון בפתח העצרת הכללית השנתית של האו"ם, שנפתחה בניו יורק • גם רוסיה ואיראן לא נמלטו משבט לשונו: "הן התעלמו מהמלחמה בסוריה, אפשרו אותה, מימנו אותה, השתתפו בה ואפילו תכננו וביצעו דברים איומים נגד אזרחים"
נחמן גור
י"ז אלול התשע"ו / 20.09.2016 18:22

בניו יורק נפתחה היום (שלישי), העצרת הכללית השנתית של ארגון האומות המאוחדות (האו”ם). במרכז סדר היום עמד בין היתר גם הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אולם הנושא החם ביותר היה המשך המלחמה בסוריה, בעקבות קריסת הפסקת האש לפני ימים ספורים.

את ישיבת המליאה הראשונה פתח המזכיר הכללי, באן קי-מון, אשר עתיד לסיים את תפקידו בעוד מספר חודשים וזו לו העצרת הכללית האחרונה שבה הוא משתתף כמזכ”ל.

באן תקף בחריפות את המדיניות הישראלית ואמר כי “10 שנים של הרחבת התנחלויות בלתי חוקיות ו-50 שנים של כיבוש – זה טירוף. הפלסטינים לא יכולים להמשיך לחיות תחת הכיבוש הישראלי”.

לדבריו, “החלפת פתרון שתי המדינות במדינה אחת דו-לאומית, תגרום אסון. זה ישלול מהפלסטינים את החירות ואת העתיד הראויים להם, וירחיק את ישראל צעד נוסף ממדינה יהודית ודמוקרטית לעבר בידוד בינלאומי”.

 אך ככל שדבריו כלפי ישראל היו ביקורתיים, בעניין המשבר בסוריה לא חסך באן במילים חריפות. “המשטר הסורי אחראי לטבח המוני של אזרחים. הוא ממשיך להפציץ שכונות מגורים ולענות אלפי אסירים באופן שיטתי”, אמר.

המזכ”ל תקף ברמיזה גם את רוסיה ואיראן, אשר מסייעות לרודן הסורי בשאר אל-אסאד כלכלית, צבאית ומדינית. “לפטרונים החזקים שמשמרים את מכונת המלחמה, יש גם כן דם על הידיים”.

הוא טען כי “באולם כאן יושבים כעת נציגיהן של ממשלות שהתעלמו מהמלחמה, אפשרו אותה, מימנו אותה, השתתפו בה ואפילו תכננו וביצעו דברים איומים נגד אזרחים”. לדבריו, המשטר הסורי גרוע בהרבה מדאעש ומכל ארגון טרור אחר, משום שהוא אחראי לרוב הרציחות במדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות