ההפגנות נגד הרב הבלין: המשטרה מבקשת הארכת מעצר ל-15 קיצונים

15 מקיצוני 'העדה החרדית' נעצרו בקריית גת, לאחר הגעתם לעיר בהסעה מאורגנת - במטרה לקיים שוב הפגנה בלתי חוקית מול ביתו של רב העיר • נהג ההסעות נחקר ושוחרר: רכבו נתפס ונותר לעת עתה ברשות המשטרה
חיים טוויל
י"ג אלול התשע"ו / 15.09.2016 22:45

“משטרת ישראל תנקוט אפס סובלנות כלפי גילויי אלימות והפרת סדר, בדגש למקרים שכאלו כנגד בעלי משרה ציבורית”, כך אמרו הערב (חמישי) במשטרה בעקבות מעצרם של 15 מהמפגינים שעוכבו בצהריים בקריית גת, לאחר שהפרו את הסדר בסמוך לביתו של רב העיר וראש ישיבת חב”ד, הגאון רבי משה הבלין.

המפגינים, חרדים קיצוניים המזוהים עם ‘העדה החרדית’, באו לעיר במיניבוס מיוחד, כדי למחות נגד תמיכתו של הרב הבלין בהסדרי הגיוס של ישיבות חב”ד עם צה”ל.

בשבועות האחרונים סובלים הרב הבלין ובני משפחתו מאיומים, הטרדות ואפילו אלימות, מצד הקיצונים המתנגדים לגיוס לצה”ל.

ביום שישי יובאו העצורים בפני בית המשפט, בבקשה להאריך את מעצרם.

בין הנחקרים במשטרה היה גם נהג רכב ההסעות, שהסיע את המפגינים ונכח עמם במקום.

בסיום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים, אך רכב ההסעות נתפס ונותר לעת עתה ברשות המשטרה.

בכירים במשטרה הדגישו הערב כי הם מכירים בזכות הדמוקרטית למחאה, אך זו לא תתאפשר במידה ותהפוך להפרת סדר או תתקיים בניגוד לחוק.

רכב הסעות

ביום שלישי השבוע הוגשו כתבי אישום נגד 3 מקיצוני ‘העדה החרדית’, שפלשו באלימות לתוך ביתו של הרב הבלין, זרעו הרס ואף תקפו את הרבנית, שנזקקה לטיפול רפואי.

על פי כתב האישום, השלושה “הדפו את הרב, נכנסו בכוח לדירתו, השתוללו, תקעו בשופרות, זרקו בתוך הבית כרוזים וצעקו לעברו שהוא גנב, עוכר ישראל, בושה למשפחתו, לרבי מליובאוויטש זצ”ל, שהוא מוכר נשמות ומקבל עבורן 600 שקלים, שהוא מעביר ילדים על דעתם ומוציא אותם לשמד, וכיוצא באלה”.

מעצרו של אחד מהם, שלמה וייספיש מבית שמש, הוארך עד תום ההליכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות