אהוד ברק: “חזון משיחי השתלט”; הליכוד: שהכושל יאכל את הכובע

בליכוד מגיבים על מאמר שכתב ברק ב"וושינגטון פוסט" נגד נתניהו: "מדובר בדברי הבל שנכתבו על ידי ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל שממשיך לגחך עצמו לדעת בעוד ניסיון קאמבק פאתטי מטעם עצמו"
יוני גרין
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 17:42

אחרי שראש הממשלה לשעבר אהוד ברק פרסם היום (חמישי) מאמר תוקפני ב’וושינגטון פוסט’ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפרסמת תנועת הליכוד תגובה חריפה, וטוענת כי מדובר ב”ניסיון קאמבק פתטי” של ברק.

“מדובר בדברי הבל שנכתבו על ידי ראש הממשלה הכושל בתולדות ישראל שממשיך לגחך עצמו לדעת בעוד ניסיון קאמבק פאתטי מטעם עצמו.

“פרסום מאמר שמנגח את מדיניותה של ישראל בתקשורת האמריקנית ביום שבו נחתם הסכם הסיוע הגדול ביותר בתולדות ארה”ב, הוא רק הוכחה נוספת לכך שמה שמעניין את אהוד ברק זה לא טובת המדינה ולא ביטחון ישראל, אלא אך ורק טובתו של ברק”.

בסביבת ראש הממשלה היו מי שהוסיפו: “ברק צריך לאכול את הכובע במקום לכתוב מאמרים שקריים. אחרי שהפיץ כי נתניהו הזיק ליחסי ישראל ארה”ב יש לנו הסכם סיוע הגדול ביותר בהיסטוריה”.

במאמר החריף שפרסם ברק הוא טען כי “התנהלותו הפזיזה של ראש הממשלה בנימין נתניהו מסכנת את בטחונה של ישראל”. לדברי ברק,  ראש הממשלה “פגע בצורה חסרת אחריות בקשר עם הבית הלבן – והנזק שעשה ניכר באופן ברור בהסכם הסיוע החדש”.

ברק טען כי הסכום עליו הוסכם, 3.8 מיליארד דולרים לשנה במשך עשור נמוך מדי. “מדובר בתרומה חשובה מאוד לבטחון ישראל, אבל הסכום הזה קטן באופן משמעותי ממה שאפשר היה להשיג, אם ראש הממשלה לא היה מתערב בצורה בוטה בנעשה בפוליטיקה בתוככי ארה”ב”.

לדבריו, מחירי אמצעי הלחימה והנשק התייקרו משמעותית בשנים שעברו מאז חתימת ההסכם הקודם, ועל כן אין שום עלייה בתמיכה בישראל.

ברק המשיך ותקף את נתניהו גם במישור הפוליטי: “אפשר למיעוט מיליטנטי לאומני להוציא לפועל השתלטות עוינת על מפלגתו ‘הליכוד’ ועל ממשלתו, וליצור רוב בקבינט שלו. כתוצאה מכך סדר היום של מדינת ישראל הופקע עבור חזון משיחי של מדינה אחת במקום שתי מדינות לשתי עמים”.  

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין מי שיסתום לאוטיסט הזה את הפה?
    15/09/2016 23:29
    יהודה