הגר”י ירוסלבסקי תוקף האופוזיציה בחב”ד: ‘חושבים שהם צריכים לנהל’

ראש בית דין רבני חב"ד הגר"י ירוסלבסקי מפרסם הערב מכתב תמיכה פומבי ברבה של קרית גת, שנפל קורבן למתקפה אלימה של חרדים קיצונים: "יידעו הלוחמים שאין מלחמה בפלוני או בפלוני - אלא מלחמה ברבינו" • תוקף המתנגדים להסכם עם צה"ל מתוך חב"ד: "גורמים מחלוקת ושנאת חינם ר"ל"
יוסף גרינבוים
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 00:47

מזכיר בית דין רבני חב”ד, הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, רבה של נחלת הר חב”ד בקרית מלאכי, פרסם הערב (רביעי) מכתב תמיכה פומבי ברבה של קרית גת, הגאון רבי משה הבלין, הסובל בימים אלא מהתקפות ואיומים מצד חרדים קיצונים, בגלל תמיכתו בהסכם שנחתם בין ישיבות חב”ד לצה”ל.

הגר”י ירוסלבסקי, שתפקידו מקביל לתפקיד אב בית הדין, מבהיר במכתבו – המתפרסם כאן בחרדים 10 – כי לפי הוראות הרבי מליובאוויטש  זצ”ל “כל ענייני חב”ד בארץ הקודש שייכים לבית דין”.

לאחר שהוא מציין באלו ישיבות התקבלה ההחלטה מול צה”ל, תוקף הרב במכתבו גורמים מתוך חב”ד המתנגדים להסכם עם צה”ל – וכותב: “אמנם כמו בכל עניין ישנם אלו שחושבים שהם צריכים לנהל את חב”ד. גם כי לא קיבלו שום סמכות מרבינו ואדרבא. וגורמים מחלוקת ושנאת חינם ר”ל”.

בהמשך מתייחס הרב  למתקפה הפיזית של הקיצונים: “הנני מוחה בכל תוקף נגד הפגיעה בהרה”ג רבי משה הבלין, ר”מ ישיבת תומכי תמימים קרית גת, חבר בית הדין ורב העיר קרית גת. לא הוא זה שהחליט אלא כל הרמי”ם הנ”ל וכל חברי הבית דין”.

הגר”י ירוסלבסקי חותם את מכתבו: “וידעו הלוחמים, שאין זה מלחמה בפלוני או פלוני אלא מלחמה ברבינו, וה’ ירחם”.

הרב ירוסלבסקי

כפי שדיווח בחרדים 10, ביום שלישי הגישה פרקליטות מחוז דרום-פלילי לבית משפט השלום באשקלון, כתב אישום נגד שלמה זלמן, יהודה לייב ומנחם מנדל, חרדים קיצונים המזוהים עם ‘העדה החרדית’ ומתנגדים לגיוס בחורי ישיבות, בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התקהלות אסורה, תקיפה סתם ועבירות נוספות.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין חן עסיס לביא, הנאשמים הגיעו במיניבוס מבית שמש לקרית גת לביתו של רבה האשכנזי של העיר, הרב משה הבלין, על רקע האישור שהעניק בית הדין הרבני של חב”ד להסדר בין צה”ל לישיבות חב”ד, “הדפו את הרב, נכנסו בכוח לדירתו, השתוללו, תקעו בשופרות, זרקו בתוך הבית כרוזים וצעקו לעברו שהוא גנב, עוכר ישראל, בושה למשפחתו, לרבי מליובאוויטש זצ”ל, שהוא מוכר נשמות ומקבל עבורן 600 שקלים, שהוא מעביר ילדים על דעתם ומוציא אותם לשמד, וכיוצא באלה”.

כמו כן, תקפו הנאשמים את אשת הרב, והיא אף הופנתה לקבלת טיפול רפואי בעקבות האירוע.

בראיון שהעניק לרדיו 101.5 ביום שלישי בבוקר, אמר הגר”מ הבלין: “אני מקבל איומים טלפוניים שבהם מזהירים לקצוץ את בשרי במטחנות. אני חושש לחיי, דמי הותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות