סקר: היהדות היא הדת השניה בגודלה ב-15 מדינות בארה”ב

האיסלאם - השניה בגודלה ב-20 מדינות בארה"ב • בשאלת הדבקות בדת המורומונים נחשבים לאדוקים ביותר והיהודים להכי פחות דתיים • קרוב ל-60 אחוזים מהיהודים השיבו בשלילה על השאלה: "האם הדת חשובה בחיי היום-יום שלך"?
אליעזר היון
ח' סיון התשע"ד / 06.06.2014 13:05

איזו אוכלוסיה גדולה יותר בארה”ב, היהודית או המוסלמית? סקר גאלופ שהובא באתר גלובס העלה כי שיעור היהודים גדול משיעור המוסלמים. הפער בין האיסלאם ליהדות עומד על 1.1 אחוזים: 0.6 מכלל האזרחים מגדירים עצמם כמוסלמים, ו-1.7 מגדירים עצמם כיהודים.

למרות מספרם הנמוך יחסית של המוסלמים מתברר כי ב-20 מדינות מתוך 50 המדינות בארה”ב האיסלאם הוא הדת השניה בגדלה. היהדות לעומת זאת שניה בגדלה בכ-15 מדינות בארה”ב.

אלא שעל אף מספרם הגבוה באופן יחסי של היהודים מתברר כי הם פחות משאר הנבדקים מייחסים חשיבות לדת בחייהם. לשון אחר: הם הכי פחות דתיים מבין כל בני הדתות האחרות בארה”ב.

קרוב ל- 60 אחוזים מבין הנשאלים היהודים השיבו בשלילה על השאלה: “האם הדת חשובה בחיי היום יום שלך”? רק כ-40 אחוזים השיבו על השאלה הזו בחיוב. לעומת זאת קרוב ל-80 אחוזים מבין המוסלמים ענו כי הדת המוסלמית ממלאת תפקיד חשוב בחיי היום יום שלהם. אצל הנוצרים התמונה דומה: 87 אחוזים מהמורמונים מייחסים חשיבות לדתם, 79 אחוזים אצל הפרוסטנטנטים, ו- 70 אחוזים אצל הקתולים.

מכאן גם ההלימה בתשובה לשאלה “באיזו תכיפות אתה מבקר בבית הכנסת/ כנסיה/ מסגד?

65 אחוזים מהיהודים השיבו כי אף פעם או לעיתים רחוקות, לעומת זאת 64 אחוזים אצל המוסלמים השיבו כי הם מבקרים לפחות פעם בחודש במסגד, וכך גם הנוצרים.

מדינת הנוצרים

הדת השלטת בארה”ב היא כמובן הנצרות כאשר לא פחות מ-77 אחוזים מכלל האזרחים האמריקנים מגדירים עצמם כנוצרים.

חלוקה מפורטת מעט יותר מלמדת כי מתוך 77 האחוזים  52 אחוזים הינם פרוסטנטנטים, 23 אחוזים קתולים, ושני אחוזים הינם מורמונים. 15 אחוזים מגדירים עצמם כנטולי זהות דתית.

המחזות בהם היהדות נחשבת לדת השניה בגדלה הן אזורי ניו-יורק, ניו-ג’רזי, קונטיקט, אזור בוסטון, דרום פלורידה, אזור שיקגו, מיניאפוליס, סיינט-פול, האזור המטרופוליטני של לוס-אנג’לס וצפון קליפורניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות