“עיני יורדה מים” • חדש בשכונות החרדיות: פשקווילים נגד האפלייה

תנועת 'תור הזהב' פתחה במבצע נגד האפליה של בנות ספרדיות בסמינרים ובמוסדות החינוך • הדביקו לפנות בוקר מודעות בכל הערים בהן קיימת אפליה • "הגיע הזמן להסיר את הכפפות"
יוסף גרינבוים
ה' אלול התשע"ו / 08.09.2016 12:54

אפליית הבנות הספרדיות בסמינרים ובמוסדות החינוך: לפנות בוקר (חמישי) הדביקו פעלי תנועת ‘תור הזהב’ מודעות – תחת הכותרת ‘לב מי לא יחרד על הפשע’ –  בכל הערים בהן קיימת אפליה במוסדות הלימוד.

הפעילים, חילונים וחרדים, טוענים כי מדובר בצעד ראשון מתוך שורה של צעדים בהם ינקוט הארגון כדי למגר את האפליה במוסדות החרדים. לטענת הפעילים, עד כה טרם שובצו בבית הספר כ-100 בנות.

מייסד תור הזהב, עורך הדין אופיר טובות, הסביר בסיחה עם אתר nrg את השילוב בין חרדים וחילונים: “דמעות הילדות המודרות, שסביר להניח ילוו אותן לשארית חייהן, הן קלון שמוטל על החברה הישראלית בכללותה. הבעיה הזאת אמורה להעסיק לא רק את הציבור החרדי-ספרדי אלא את כל מי שמעוניין לחיות בחברה צודקת”.

בהמשך הדרך מתכוונים בתנועה להמשיך ולהגן על הבנות לא רק עד שהאחרונה תיכנס למוסדות הלימוד, אלא עד לשינוי החקיקה או הגדלת הסנקציות על המוסדות המפלים.

עו”ד יואב ללום, ממייסדי התא החרדי ועמותת נוער כהלכה, אמר: “הגיע הזמן להסיר את הכפפות. לא ייתכן שבשנת 2016 עדיין ישבו מנהלי מוסדות גזעניים ויקבעו את גורלן ועתידן של הבנות. עלינו להילחם בכל הכוח על כל ילדה וילד עד שהמציאות הנתונה תשתנה”.

אפליית הסמינרים

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות