המדינה לבג”ץ: מותר לעבוד בשבת, אלא אם השר חיים כץ יחליט אחרת

המדינה הגישה את תגובתה לעתירה של ח"כ זהבה גלאון נגד ביטול עבודות הרכבת בשבת • "מדובר בהיתר לכלל חודש ספטמבר. ההיתר לא בוטל או הותלה והינו בתוקף, ומשכך רשאית רכבת ישראל לעשות בו שימוש" • אז מדוע יו"ר מרצ זועמת?
יוני גרין
ג' אלול התשע"ו / 06.09.2016 14:11

המדינה הגישה היום (שלישי) לבג”ץ את תגובתה לעתירת ח”כ זהבה גלאון נגד ההחלטה לבטל את עבודות התחזוקה והתשתית של רכבת ישראל בשבת.

בתגובת המדינה נאמר כי דין העתירה להידחות על הסף, שכן העתירה כולה מתייחסת לעבודות שבוצעו בסוף השבוע שחלף, ומשכך העתירה אינה אקטואלית והדיון בה הוא תיאורטי בלבד.

למעלה מן הצורך, מוסיפה המדינה בתגובתה שהוגשה באמצעות עו”ד אבי מיליקובסקי ממחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה, לרכבת ישראל ניתן היתר מיוחד להעסקת עובדים במנוחה השבועית.

מדובר בהיתר לכלל חודש ספטמבר וביכולתה של רכבת ישראל להחליט באילו שבתות לנצל את ההיתר וכיצד. המדינה מדגישה כי ההיתר לא בוטל או הותלה והינו בתוקף, ומשכך רשאית רכבת ישראל לעשות בו שימוש.

עוד נמסר, כי ככל שתהיה כוונה לבטל את ההיתר או להתלותו, הרי שהדבר יבוצע על ידי בעל הסמכות – שר העבודה חיים כץ או מי מטעמו שהוסמך לכך.

בתגובת המדינה נאמר גם, כי על רקע אירועי הימים האחרונים, צפויות ישיבות עבודה בנוגע לסוגיית העבודות בשבת, לרבות פגישה הקבועה להיום בהשתתפות גורמים ממשרד התחבורה, משרד העבודה והרווחה והנהלת רכבת ישראל.

מגישת העתירה לבג”ץ, יו”ר מפלגת מרצ ח”כ זהבה גלאון, הגיבה בחריפות על תשובת הפרקליטות לבג”ץ.

רכבתצילום:Avi Dishi/Flash90

“זו עזות מצח שהפרקליטות מנסה להסתתר מאחורי תשובות פרוצדוראליות קלושות, כאילו שהעניין הפך לתיאורטי”, אמרה. ”שתיקת הפרקליטות בשאלה המרכזית האם ראש הממשלה חרג מסמכותו להורות על ביטול העבודות – כמוה כהסכמה עם עמדתי, שראש הממשלה פעל בצורה שערורייתית וללא סמכות”.

לדברי גלאון, “הציבור זכאי להסבר הן מהפרקליטות והן מבית המשפט האם ראש הממשלה חרג מסמכותו ואילו צעדים ינקטו כדי למנוע התנהגות בלתי חוקית בעליל בעתיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות