בגלל ויכוח על בי”ס • חולדאי: ביבי טוקבקיסט. לשכת נתניהו: שיתבייש

ראש עיריית תל אביב ושר החינוך נגד ראש הממשלה ושר הביטחון • הקרב הפוליטי מתחולל סביב הפיכת תיכון בדרום תל אביב לבי"ס לילדי מסתננים מאפריקה • נתניהו: "ראש העיר ועיריית תל-אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא-ראוי של תגובתם"
נחמן גור
כ"ז אב התשע"ו / 31.08.2016 20:54

ויכוח מקומי על סגירת בית ספר בתל אביב – הפך לקרב פוליטי מרובה משתתפים, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, שר הביטחון אביגדור ליברמן וראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

עיריית תל אביב מעוניינת להפוך את בית הספר התיכון ‘שבח מופת’ בדרום העיר – לבית ספר אזורי בלבד.

משמעות ההחלטה היא שהתיכון שכיום נחשב לבעל רמה לימודית גבוהה ומושך אליו תלמידים מכל אזור מרכז הארץ, ישנה את צביונו ויהפוך לבי”ס המשמש בעיקר ילדי פליטים ומסתננים מאפריקה.

משרד החינוך תמך בהחלטה, אך ראש הממשלה בחר להצטרף להתנגדותם של תושבים וארגונים הפועלים נגד השתלטות הפליטים על דרום תל אביב.

בישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול פרץ ויכוח בין נתניהו וליברמן ובין שר החינוך בנט, שהגיב כי מדובר ב”טיעונים פופוליסטיים”.

הערב נמסר מלשכת נתניהו כי “רה”מ תומך בהמשך פעילותו של בית-הספר “שבח מופת” במתכונתו הנוכחית ומתנגד לסגירתו והפיכתו למוסד לימוד עבור ילדי מסתננים”.

בתגובה, ראש העיר חולדאי תקף בחריפות את ראש הממשלה: “למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה.

“על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח. כפי שנכתב במכתב ששלח ראש העירייה לשרי הממשלה ולראש הממשלה בחודש יולי, צופה העירייה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו. לכן, נאלצת העירייה לפתוח במהלך השנים הקרובות בין ארבעה לשמונה בתי ספר יסודיים ובין שלושה לארבעה בתי ספר על יסודיים כדי לספק כיתת לימוד לילדים אלה”, נאמר בהודעת העירייה.

לשכת נתניהו לא נותרה חייבת והגיבה בתוך דקות: “בית-הספר ‘שבח מופת’ הוא אבן דרך של מצוינות וערכים, הישג נפלא של העלייה המבורכת מברה”מ. ראש העיר ועיריית תל-אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא-ראוי של תגובתם.

“בעקבות מדיניות ראש הממשלה נתניהו יצאו מישראל בהסכמה מעל ל-20,000 מסתננים בעשר השנים האחרונות. רה”מ ימשיך במדיניות זו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות