“מתחנפים למפכ”ל”: למי מפריעה פרסומת המציגה שוטר עם כיפה?

קצין שבחר להתראיין בעילום שם: "כל הסיבה של הצגת שוטר עם כיפה היא למצוא חן בעיניי המפכ"ל רוני אלשיך, המשטרה פועלת בשבתות ולכן היא אינה מתאימה לדתיים" • סגן המפכ"ל לשעבר: "כיפה לא יכולה לייצג את שוטרי ישראל, רק הכובע" • המשטרה בתגובה: מדובר בטענות הזויות. כל ניסיון לצבוע את הקמפיין בגוונים פסולים אחרים, אינו ראוי"
חיים טוויל
כ"ו אב התשע"ו / 30.08.2016 20:07

פרסומת חדשה של משטרת ישראל, המיועדת לגייס שוטרים מציבורים שונים, גרמה לאתר ‘וואלה’ לצאת בכותרת זועקת: “זעם על הקמפיין החדש של המשטרה: במקום כובע – שוטר עם כיפה”.

בכתבה של העיתונאי אבי אשכנזי, מצוטטים קצינים המתלוננים על כך ש”מנסים להפוך את המשטרה לארגון דתי”, “מחפשים למצוא חן בעיני המפכ”ל אלשיך” – והדובדבן שבקצפת: “המשטרה פועלת בשבתות ולכן היא אינה מתאימה לדתיים”.

לדברי קצין שהתראיין ל’וואלה’ בעילום שם, “אנחנו ארגון שמשרת את כלל אוכלוסיית מדינת ישראל – יהודים ולא יהודים, דתיים וחילונים. לנסות להפוך את הארגון לדתי זו שערורייה”.

הקצין הזועם סבור ש”כל הסיבה של הצגת שוטר עם כיפה היא למצוא חן בעיניי המפכ”ל רוני אלשיך, שהוא בעצמו איש דתי חובש כיפה. אנחנו ארגון שפועל בשבתות ובחגים, ואחוז הדתיים המשרתים בו הוא נמוך”.

סגן המפכ”ל לשעבר, ניצב בדימוס שחר אילון, צוטט אף הוא בכתבה: “בכל התפקידים שלי כראש אגף התנועה, כמפקד מחוז וכסמפכ”ל הקפדתי על נושא הכובע. כיפה לא יכולה לייצג את שוטרי ישראל, רק הכובע. כובע משטרה מייצג את השוטר בכל מדינה”.

משטרת ישראל מסרה בתגובה: “בקמפיין הגיוס ניתן דגש מיוחד על נושא הרב-תרבותיות בחברה”, וכי המשטרה מנסה לגייס שוטרים חדשים מכל המגזרים בציבור הישראלי, כולל האוכלוסיות הדתית והערבית.

“מדובר בטענות הזויות, מנותקות ומשוללות כל יסוד”, נאמר בתגובה. “כל ניסיון לצבוע את הקמפיין בגוונים פסולים אחרים, אינו ראוי וחוטא לאמת. מעבר לעובדה שאין שחר ל’עובדות לכאורה’ המתייחסות לביקורת של קצינים, אנו מציעים לציבור לצפות בסרטונים של הקמפיין ולשפוט האם הפניה ראויה להתייחסות כלשהי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות