פתיחת עסקים בשבת בת”א: ועדת מנכ”לים תציג הצעות

תפוח אדמה לוהט מגיע אל שולחן הממשלה: ועדה ברשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה תניח שלוש הצעות אפשריות על שולחן הממשלה - מהן יבחרו השרים מה תהיה המדיניות לגבי פתיחת העסקים בשבת בת"א • נציג ש"ס: "מבחינתנו אף אחת משלושת החלופות שוועדת המנכ"לים הולכת להציע לא באה בחשבון - נתנגד לכל פתיחה של עסק בשבת"
אריה ריבקינד
כ' אב התשע"ו / 24.08.2016 09:30

האם תאושר פתיחת עסקים בשבת בת”א? אחרי ששרי הפנים האחרונים חששו להחליט מה יקרה ביום שבת בתל אביב, תציע בקרוב ועדת מנכ”לים של משרדי הכלכלה, הפנים, המשפטים, הדתות ומשרד ראש הממשלה שלוש הצעות – מה יהיה פתוח ביום הקדוש.

לפי פרסום בגל”צ, ההצעה הראשונה היא לקבל את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב, בה מוצע להשאיר 160 עסקים פתוחים ברחבי העיר על פי הגדרות העירייה.

ההצעה השנייה להוריד ב-20% את מה שעיריית תל אביב רוצה, המשמעות היא אותה הצעה רק פחות עסקים פתוחים.

האחרונה היא לא לאשר פתיחה של עסקים, אלא רק חנויות נוחות ומתחמים כמו שהסכים בזמנו שר הפנים לשעבר גדעון סער.

בכל אחת מהצעות שתבחר הממשלה יצא שהיא תאשר פתיחה של עסקים בשבת בצורה חוקית, ועל כך מתקומם חבר מועצת העיר מטעם סיעת ש”ס, אלנתן נתן, שטוען: אסור שיהיה פתוח בכלל עסקים בשבת.

“מבחינתנו”, אמר אלנתן, “אף אחת משלושת החלופות שוועדת המנכ”לים הולכת להציע לא באה בחשבון – אין הבדל אם אלה 100 עסקים, 120 עסקים או 150 עסקים. נתנגד לכל פתיחה של עסק בשבת בעיר תל אביב”.

בסופו של דבר עיריית ת”א גם תצא מופסדת בכל הצעה שתתקבל, כי מעתה ואילך הם יחוייבו לאכוף את החוק ולסגור את העסקים שפתוחים ללא אישור, שעד עתה העירייה נמנעה מלטפל בעסקים האלו.

מנכ”ל רשת ‘סופר יודה’,קובי כהן, שוחח הבוקר בגל”צ ואמר: “צריך להחליט עקרונית אם יש כאן חופש או מדינת הלכה, פשרות בנושא הן מעין ‘משפט שלמה’. רוצה להאמין שההצעה של עיריית ת”א, לפיה 160 בתי עסק יהיו פתוחים בשבת – היא זו שתתקבל”.

חבר מועצת העיר ומנכ”ל תנועת ישראל חופשית, מיקי גיצין, אמר כי הגיע הזמן שיבינו שבתל אביב פתוחים בשבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות