המדינה מתכננת בניית בתים חדשים ליהודים בחברון • בשמאל זועמים

לראשונה זה יותר מעשור, משרד הביטחון אישר לתכנן בניית כמה יחידות דיור בלב העיר • הבתים ייבנו בחלק משטח מוצב צבאי על קרקע בבעלות יהודית • נעם ארנון: "אם יחזרו לגור שם, אני בטוח שכל אדם שוחר צדק רק ישמח על כך"
חיים טוויל
י"ח אב התשע"ו / 22.08.2016 10:54

לראשונה זה יותר מעשור מתכננת המדינה לבנות יחידות דיור בישוב היהודי בחברון. כך מדווח הבוקר (שני) ‘הארץ’.

לפני כמה חודשים הוציא שר הביטחון “הרשאה לתכנון” יחידות דיור בשטח H2 הנמצא בשליטה ישראלית. לדברי מקורות ביטחוניים, ההרשאה ניתנה עוד על ידי שר הביטחון הקודם, משה יעלון.

יחידות הדיור מתוכננות להיבנות על השטח שבו פועל כיום המוצב הצבאי ‘מתקנים’ – בין שכונת אברהם אבינו לרחוב השוהדה, המהווה ציר תנועה מרכזי בחברון.

הפרויקט נמצא כעת בשלבי תכנון ראשוניים, ועוד לא ברור בכמה יחידות מדובר ומהו גודל הקרקע שהן יתפסו.

על פי הדיווח ב’הארץ’, בכל מקרה ייבנו יחידות הדיור רק על חלק משטח המוצב, על קרקעות שהיו בבעלות יהודית פרטית עוד לפני קום המדינה.

דובר הישוב היהודי בחברון, נעם ארנון: “השטח מאז ומעולם היה ידוע ככזה ששייך לקהילה היהודית. אם יחזרו לגור שם, אני בטוח שכל אדם שוחר צדק רק ישמח על כך”.

אולם, פלסטינים תושבי חברון וארגוני שמאל, טוענים כי מדובר בהפקעת קרקע לצורך התיישבות יהודית.

“יש כאן ניסיון להפוך את החלטת בג”ץ, שאסרה על הקמת התנחלויות על קרקעות שנתפסו לצורך צבאי”, אומרת חגית עופרן מצוות מעקב ההתנחלויות של “שלום עכשיו”.

הרקע לטענה הוא העובדה שלמרות שמדובר בשטחים שהיו בבעלות היסטורית יהודית, השטח הופקע לצורך הקמת המוצב, לאחר שנים שבהן שימש כתחנת אוטובוס מרכזית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המדינה לא מתכננת.
    22/08/2016 11:54
    יהודה
  1. להודיע שהיא מתכננת זה בדיוק הצעד הנכון כדי לא לבנות.