ועדת האתיקה על הסרטון לתכנית של הזמר: מירי רגב חצתה את הגבול

בעקבות תלונה שהגישה ח"כ תמר זנדברג, נמתחה ביקורת על שרת התרבות שהשתתפה בקידום תוכנית של הזמר אייל גולן • "במקרה הזה נחצה הגבול שבין הבעת עמדת והצהרת מדיניות ואף שיתוף בחוויה אישית, שהם מותרים ולגיטמיים, לבין יחצ"נות אסורה"
יוני גרין
כ"ז תמוז התשע"ו / 02.08.2016 16:19

ועדת האתיקה של הכנסת מותחת ביקורת על שרת התרבות מירי רגב, לאחר שזו קידמה בוידאו רשת קצר, תכנית מסחרית בערוץ מסחרי של זמר מסחרי – שהוא עבריין מס מורשע, ומי שהיה חשוד (אך לא הועמד לדין) במעשה חמור.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ פנתה באחרונה בתלונה לוועדת האתיקה בשל קדימון בו נראית שרת התרבות מקדמת תוכנית טלוויזיה בהשתתפות הזמר איילן גולן – לקראת עליית עונה חדשה של התוכנית לשידור.

בוידאו שהופץ ברשתות החברתיות, אמרה רגב: “אייל גולן קורא לכם. איזה כיף, התוכנית חוזרת. תוכנית מדהימה עם מוסיקה ישראלית, מזרחית, שמחה, מרגשת, שמשלבת שירים של פעם וכמובן מוצאת את אותם כשרונות חדשים ושירים חדשים. אז לכו על זה, תצליחו. אייל, כל הכבוד. אחלה הפקה, תעשו חיל”.

זנדברג ביקשה מועדת האתיקה גם לחדד את גבולות המותר והאסור בהקשר של השתתפות חברי כנסת בפעילות מסחרית בכלל – וקידום תוכניות טלוויזיה בפרט.

בהחלטה שהתקבלה בוועדה נכתב: “ועדת האתיקה סבורה כי במקרה הזה נחצה הגבול שבין הבעת עמדת והצהרת מדיניות ואף שיתוף בחוויה אישית, שהם כאמור מותרים ולגיטמיים, לבין יחצ”נות אסורה”.

“הוועדה קוראת לחברי הכנסת להקפיד על הגבולות ולהימנע ממה שעלול להיראות כרתימתם של חברי כנסת למסע פירסום ויחסי ציבור של גורמים מסחריים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות