התעללות חיידר ‘ברגן בלזן’ נחשפת: מעצר החשודים הוארך ב-8 ימים

קשרו את הילדים לכיסאות, הכניסו אותם לתוך מקפיא, דחפו אצבעות למקומות מוצנעים, גרמו להם לעשות את צרכיהם על גופם • מעצרם של המנהל והמלמדים מהחיידר בתל אביב, החשודים באלימות ובמעשים חמורים בילדים קטנים במשך שנים, הוארך בשמונה ימים
חיים טוויל
כ' תמוז התשע"ו / 26.07.2016 13:48

מעצרם של המנהל וארבעת המלמדים מ’חיידר הזוועות’ בתל-אביב, החשודים באלימות מזעזעת ובביצוע מעשים חמורים בעשרות תלמידים בני שבע ושמונה במשך כחמש שנים, הוארך היום (שלישי)  בבית משפט השלום בשמונה ימים.

במהלך הדיון נחשפו העבירות הקשות המיוחסות לאנשי החינוך המעורבים  במסגרת הפרשה שכבר זכתה בציבור החרדי לכינוי ‘ברגן בלזן’, לאחר שהילדים נהגו לכנות את התלמוד תורה “ברגן בלזן”, כמשחק מילים עם שמו של התלמוד תורה, הנקרא על שם חסידות שמרכזה בירושלים.

לטענת המשטרה, החשודים – תושבי אשדוד, תל אביב ובני ברק  – נהגו “להשליט אווירה של טרור, פחד ואימה, להכותם באכזריות עם אביזרים ולהתעלל בהם, פיזית ונפשית”.

לפי החשדות, המנהל והמלמדים נהגו לסטור ולהכות את התלמידים, לעתים גם עם חגורות, קשרו את הילדים לכיסאות, ואף הכניסו אותם לתוך הפריזר  בחדר האוכל של החיידר. מסכת ההתעללות כללה גם צביטות עם ציפורניים ומכות עם מקלות.

לפי טענת המשטרה, באחד המקרים הרג אחד החשודים חתול לעיני התלמידים על ידי השלכתו מקומה שלישית.

האלימות הקשה כללה על פי החשד מעשים חמורים.

לפי דיווח באתר וואלה, בדיון נטען כי המלמדים נגעו בילדים במקומות מוצנעים, שטפו את פיותיהם בסבון, דחפו אצבעות למקומות מוצנעים, ואף מנעו מהם יציאה לשירותים – עד שעשו את צרכיהם על גופם.

חוקר המשטרה אמר בדיון כי מדובר בהתנהגות מזעזעת. “גילינו דברים שהסדיסט הכי גדול לא היה יכול להעלות בדעתו”. לדבריו, “כל רגע יש התפתחות בחקירה, הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל מעדכונים מחדרי החקירות והוספת פעולות חקירה שצצות”.

לפי הדיווח בוואלה, המשטרה פועלת לאתר את כל התלמידים שלמדו במוסד  ב-20 השנים האחרונות, על מנת לחקור אותם ולשפוך אור על הנעשה במקום.

“בשעה זו נחקרים כמה ילדים שלמדו במקום וילדים נוספים יחקרו בהמשך. סביר להניח שהחקירה שלהם תוביל לחשדות נוספים כלפי החשודים, שכן המכות כלפי הילדים היו דבר שבשגרה”, אמר החוקר לסנגור.

המשטרה ביקשה תחילה להאריך את מעצר החשודים ב-15 יום, אולם השופטת רות פוזננסקי-כץ פסקה על שמונה ימים.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המיצגים חלק מהחשודים, מסרו: “מדובר בתיק חמור ביותר, אך פה גם חולשתו. לא מובן כיצד אחרי כל כך הרבה שנים ישנה התארגנות כללית של תלמידים שאין ביניהם כל קשר לכאורה, ועולה החשד שיש יד מכוונת. אני סבור שמהלך החקירה הבא יביא לתובנה זו וההר יוליד עכבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יאומן כי יסופר
    27/07/2016 11:11
    ריקי
  1. וואלה סרט אימים