הרב אמסלם הוקלט: “ההתנחלויות המבודדות גרמו לחילונים לשנוא דת”

לאחר שעומת עם האמירה, אמר הרב חיים אמסלם, בראיון: "יש דברים שבמקום לעזור למפעל ההתנחלויות רק מזיקים" • טען גם שר החינוך חושב כמוהו: "גם בנט בעד לעשות את הדברים בצורה חכמה, מושכלת וחוקית"
נחמן גור
ט"ו תמוז התשע"ו / 21.07.2016 12:51

על רקע ההתפקדות של הרב חיים אמסלם למפלגת הבית היהודי, לקראת התמודדות בפריימריז של המפלגה בבחירות הבאות, התראיין אתמול (רביעי) הח”כ לשעבר של ש”ס בתכניתו של אמנון סופר ברדיו FM101.5, ועומת עם הקלטה מהרצאה שנשא בפני פעילים בחודש דצמבר 2011 – בה הביע את התנגדותו להתנחלויות.

“אני בהחלט דואג לי, לבניי, אני רוצה לראות איך המדינה שלי תראה בעזרת השם עוד 15 שנה. אני דואג גם לציבור הכללי. אני לא רוצה לשמוע מן אמירות כאלה שאומרים לי: תשמע, אם המצב ימשיך ככה מי יודע מה יהיה, מי יודע אם אני אשאר? לא רוצה לשמוע את הדברים האלה.

“אני גם יודע שצריך לקרב את הלבבות. רבותיי, ההתנחלויות הלא נכונות הביאו לכך שציבור שהוא מגדיר את עצמו חילוני, אבל הוא בבסיס שלו ציבור עם זהות יהודית – הפך להיות כמעט שונא את הדת”.

לאחר ששמע את הקלטה, טען הרב אמסלם כי גם יו”ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, חושב כמוהו: “יש דברים שבמקום לעזור למפעל ההתנחלויות רק מזיקים. במקום כל מיני התנחלויות מבודדות על שטחים שהם לא שייכים.. שהם שייכים לאחרים, שנעשים שלא בהסכמת המנהיגות הרבנית והפוליטית של הציונות הדתית. הן לא העמדות שלי הם העמדות גם של נפתלי, גם הוא בעד לעשות את הדברים בצורה חכמה, מושכלת וחוקית. אין הבדל בינינו.

“כל האג’נדות שאני מאמין בהן, ושקידמתי אותן במשך שנים ושאני אמשיך לקדם אותן. ואני לא בא לשים דגשים על דברים שמבחינתי באמת הם לא הדברים הכי חשובים. (…). מבחינתו של הבית היהודי, הדגל המרכזי לאורך כל השנים זה היה דגל תורה ועבודה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי זה בכלל אמסלם
    21/07/2016 15:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מדוע אתם מזכירים אותו ואת הפרוקבציות שלו כל הזמן? את מיי הוא מעניין בכלל?!

  2. אדון שבשבת כמו גברת ציפי
    21/07/2016 19:59
    יוסי
  3. אגב, אדון שבשבת, אם תתפקר ותתפקד למר”צ, זה יקרב הרבה אנשים ליהדות !!!