“הוציאו סיפור מהבוידעם”: ח”כים מהשמאל נגד מינוי הרבצ”ר החדש

ציטוטים על פגיעה בנשים ודיווחים לפיהם הביע בעבר הרבצ"ר המיועד עמדה השוללת גיוס נשים לצה"ל - מעוררים זעם בשמאל • יו"ר מרצ: הוא מתיר את דמן של נשים • יאיר לפיד: "הוא צריך להגיד בקול רם צלול וברור: אני תומך בגיוס נשים לצה"ל" • הרבצ"ר לשעבר אביחי רונצקי: "מעולם לא השמיע דברים מהסוג הזה"
יוני גרין
ו' תמוז התשע"ו / 12.07.2016 10:52

המינוי של אלוף-משנה הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי מעורר הבוקר (שלישי) תגובות נסערות מצד פוליטיקאים ממחנה השמאל.

הרב קרים, ראש מחלקת הרבנות ברבנות הצבאית הראשית ומפקד סיירת צנחנים לשעבר, מונה אתמול על ידי הרמטכ”ל גדי איזנקוט.

הסערה פרצה לאחר שאתמול פורסם באתר ‘וואלה’, כי לפני מספר שנים נשאל הרב קרים באתר ‘כיפה’ לאור פסוקים מתוך ספר דברים – האם יש היתר לחיילי צה”ל לפגוע בנשים בזמן מלחמה.

הרב השיב כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן “לפרוץ” את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ו”לספק את יצר הרע באמצעות משכב עם גויות טובות מראה בניגוד לרצונן, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים ולמען הצלחת הכלל”.

בנוסף פורסמו דיווחים לפיהם הביע בעבר הרבצ”ר המיועד, עמדה השוללת גיוס נשים לצה”ל.

הציטוטים הללו מעוררים הבוקר, כאמור, תגובות נסערות. יו”ר מרצ זהבה גלאון גינתה את המינוי ואמרה כי קרים אינו ראוי להיות הסמכות הרבנית הראשית בגוף שבו משרתות עשרות נשים. ח”כ עאידה תומא-סלימאן, יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, איימה כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיתנגד למינוי.

“אל”מ אייל קרים אינו ראוי לייצג את המוסר היהודי בשום צורה שהיא”, אמרה גלאון. “ההתבטאות המחרידה, הגזענית והאלימה שלו שמתירה את דמן של נשים לא הייתה עוברת בשום מקרה שבו אדם מתמנה לתפקיד בכיר, ובטח לא כשהוא מקבל לידיו את המטה הדתי של אחד מהארגונים הגדולים במדינה, שמעביר תחתיו אחוזים ניכרים מהצעירים במדינת ישראל”.

 גם  יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, דרש הבוקר מהרב קרים, להכריז בקולו על תמיכה בגיוס נשים לצבא. 

“הרב הצבאי הראשי החדש, אל”מ אייל קרים, צריך להגיד בקול רם צלול וברור: אני תומך בגיוס נשים לצה”ל”, כתב הבוקר לפיד. “אם הוא לא יגיד את זה בקולו, הוא לא יכול להיות הרב הצבאי הראשי”, קבע.

לדברי לפיד, “אחרת הוא לא יכול להיות הרב הצבאי של הלוחמות בקרקל, של התצפיתניות שיושבות מול החיזבאללה, של הטייסות בחיל האוויר, של החובלות בחיל הים, של כל אחת מעשרות אלפי החיילות של צה”ל”.

לפיד הוסיף בסוגריים: “לגבי הפרסום לפיו אמר גם שבמלחמה מותר לפגוע בגויות טובות מראה, אני מסרב להאמין שזו דעתו. אם הוא חושב כך, זה לא שהוא לא יכול להיות הרב הצבאי הראשי, הוא לא יכול להיות רב בכלל”.

אתמול נמסר מדובר צה”ל על הציטוטים מאתר כיפה: “אל”מ קרים מבקש להבהיר כי דבריו נאמרו בתשובה לשאלה פרשנית בלבד, אך בשום פנים ואופן לא לשאלה הלכתית מעשית. הרב קרים מעולם לא כתב, אמר או אפילו חשב שחייל צה”ל רשאי לפגוע פגיעה באישה במהלך מלחמה. המפרש את דבריו באופן אחר טועה ומטעה”.

הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי, חברו הטוב של הרב הצבאי המיועד אייל קרים, הגיב בשיחה עם יקי אדמקר בוואלה על הסערה: “זה לא מפתיע שהוציאו מהבוידעם את הסיפור הזה. עשו לי את אותו דבר כשהשם שלי עלה בתור מועמד, לקחו דברים שכתבתי ופרסמו דברים מתשובה הלכתית שלי והוציאו אותה לחלוטין מהקשרה. רצו שאוציא הבהרה. אנחנו פוגשים חדשות לבקרים מהלכים מתוקשרים נגד הציבור הדתי לאומי בצה”ל. זה חלק מהמאבק נגד הציבור הדתי-לאומי, המוביל והמצליח, שמשקיע את כל כולו בנתינה למדינה שלנו”.

לדבריו, “הרב קרים הוא אדם שקט, לא מתלהם, בעל ענווה גדולה מאוד. מתוך ידיעה, אני מכיר אותו מקרוב – מעולם לא השמיע דברים מהסוג הזה, גם לא לגבי גיוס בנות. הציבור הדתי-לאומי נמצא בחזית והוא סופג מדי פעם אבל צריך להמשיך הלאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי שלפיד ידרוש גם שהרב יתיר אכילת חזיר?
    12/07/2016 12:45
    משה
  1. כי יש אלפי אוכלי חזיר בצבא?
    גיוס בנות – יהרג ואל יעבור