בגלל מצבו הרפואי: השופט קבע שלא יתנהל משפט נגד בן אליעזר

שופט ביתץ המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את חוות הדעת שהגישה המדינה, לפיה השר לשעבר, המואשם בקבלת שוחד, נמצא ברמת תיפקוד ירודה ואינו יכול להעיד • הצדדים נשלחו להידברות
חיים טוויל
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 14:04

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בני שגיא קבע היום (שני) כי שר הביטחון לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר, נגדו הוגש כתב אישום בגין קבלת שוחד, אינו יכול להיות שותף פעיל במשפטו. 

זאת, לאחר שרופא מומחה מטעם התביעה בתיק, קבע בחוות דעתו כי הנאשם נמצא ברמת התפקוד הירודה ביותר, ואינו יכול להעיד בבית המשפט, גם כאשר הוא אינו הנאשם. השופט ציין, בין היתר, כי המומחה מטעם התביעה הצביע על קושי לניהול משפטו של הנאשם גם באמצעות שיחת וידאו, כאשר הנאשם יושב בביתו וצופה במשפט.

לפי חוות הדעת, בן אליעזר אינו יכול להשתתף במשפט, משום שהוא סובל מסיבוכים ודימומים ואינו ערני רוב שעות היום.

המשמעות: התיק  עשוי להסתיים בעיכוב הליכים, אך לא ייסגר. השופט שלח את הצדדים להידברות, וקבע ישיבת תזכורת בעוד כעשרה ימים.

לנוכח החלטת בית המשפט, ייאלץ כעת היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, לשקול שוב את בקשת עיכוב ההליכים שהגישו פרקליטיו של בן אליעזר.

בעבר ניהלו הצדדים משא ומתן במטרה לסיים את המשפט בעיכוב הליכים, שבמסגרתו הציבה התביעה תנאי לתשלום כופר של למעלה מ-10 מיליון שקלים. כעת נראים הסיכויים שהן אליעזר ישלם כופר, קלושים.

 בתחילת החודש אושפז בן אליעזר בבית החולים אסף הרופא שבצריפין, לאחר שעבר אירוע מוחי קל בעקבות טיפול דיאליזה, אך מאז שוחרר לביתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות