אח של אסתי וינשטיין: איימת שאת רוצה להתאבד, אבל למה להתחבא?

אסתי ויינשטיין, חסידת גור לשעבר שנטשה את הדת עם אחת מבנותיה, נעלמה ביום שני שעבר ומאז לא נמצאה • אחיה: "אני בעיקר מנסה לחשוב מה אני מפספס" • בתה, תמי מוטנג: "אני באמת כבר לא יודעת מה אפשר לעשות. נשבר לי הלב לחתיכות"
חיים טוויל
כ' סיון התשע"ו / 26.06.2016 02:26

שישה ימים חלפו מאז נעלמה אסתי ויינשטיין, תושבת אזור בת 50, שיצאה מביתה ביום שני בבוקר, לאחר שהשאירה בביתה מכתב בו פירטה על מצבה הנפשי הקשה שנגרם לה בעקבות ניתוק הקשר עם שש מבנותיה והוריה – מאז עזבה את חצר חסידות גור ונטשה את הדת.

מאז נעלמה ממחפשים אחריה בתה, אחיה, חברים ומתנדבים. הם מקווים שהחליטה לבחור בחיים ולא מימשה את האיום שבמכתב.

יוסי מזרחי, כתב ערוץ 2, התלווה אל אחיה, חנוך אירנשטיין, בחיפושים, שוחח עם בתה וחברותיה, ושידר כתבה על סיפור חייה.

בכתבה הוצג קטע מהרצאה שלה לחוזרים בשאלה: “שלום לכולם, קוראים לי אסתי אירנשטיין, ויינשטיין, פפיע. אני אמא לשבע בנות מקסימות, נהדרות, שחמש מתוך השבע האלה כבר אמהות בעצמן. שזה אומר שאני סבתא ל-11 נכדים”.

הבנות והנכדים היו מקור גאוותה. איתם היא פתחה כל הרצאה. אבל איש מהיושבים בקהל לא ידע כי אסתי ויינשטיין היא אמא וסבתא רק מהצד, מרחוק. כבר שבע שנים ששש מתוך שבע בנותיה וגם הנכדים לא יצרו איתה כל קשר.

לפני שאסתי וינשטיין נעלמה, היא השאירה בביתה את הארנק, טלפון סלולרי וכרטיס אשראי, נכנסה למכונית היונדאי השחורה שלה – ונעלמה.

חנוך אירנשטיין, אחיה: “בלילה הראשון בכלל לא ישנו, בלילה השני התחלנו בחמש בבוקר, נסענו לכיוון הצפון לכל מיני מקומות שהיא אהבה לטייל בהם. חשבנו שזה מקום שאופייני לה, נחלים. אולי היא מנסה להשאיר שם איזה רמז, אולי זה איזה שהוא מקום שמסמן אצלה משהו ששם היא כן מצאה איזה שהוא עוגן, אולי היא תחזור לשם.

“אני בעיקר מנסה לחשוב מה אני מפספס. איימת שאת רוצה להתאבד, אבל למה להתחבא? למה להקשות עלינו למצוא אותך?”

תמי מונטג, בתה של אסתי שהלכה בעקבותיה ונטשה את הדת: “היא דיברה פה ושם על זה שאין טעם בחיים ושקשה לה. אבל לא חשבתי שזה יקרה. או שהיא באמת תעשה, או שהיא באמת תיעלם. לא חשבתי שזה באמת עלול לקרות. אני לא יודעת מה, אני באמת כבר לא יודעת מה אפשר לעשות. נשבר לי הלב לחתיכות”.

אסתי וינשטייןהמשפחה בחתונה של תמי. צילום: מסך ערוץ 2

תמי מוסיפה: “הקושי העיקרי של אמא שלי שהבנות שלה לא מוכנות לקבל אותה או לשמוע מה יש לה להגיד. עשרים שנה היא גידלה שבע בנות, שזה לא קל מן הסתם. וביום אחד, מה נראה להם? שהיא הפכה למפלצת?”

אחת החברות מספרת: “היא הייתה און ליין מדויקת, איזה נכד נולד לה, ממי, תאומות שנולדו עכשיו והיא נקרעה עם זה שהיא לא יכולה לבוא ולבקר. היא הסתובבה עם תמונות שהיא הצליחה ללקט. כמו בלשית היא כל הזמן ליקטה עוד מידע, עוד מידע של היצירה שהיא הרימה. והיא לא מצליחה ליהנות ממנה”.

הדפס כתבה

12 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עם על הכאב
    26/06/2016 10:11
    אלי
  1. יש בזה הבנה שהקשר נותק יש סוג של פחד אמיתי שהיא תמשוך עוד בנות לכיוון שלה.המצב הזה קרה וקורה.עובדה שבת אחת עברה צד.זה שונה מבעלי תשובה שיש סבא וסבתא חילוניים פה זה שנה ופירש וזה בעייתי.תפילות שתמצא בריאה ושלימה בקרוב.

    • אחת העם   26/06/2016 21:41

      שכחת את זה?

  2. חבל שלא איזנה בין שתי העולמות-מקיצוני לקיצוני
    26/06/2016 11:27
    יעל
  3. עדיף להיות צבועה ולחיות בשקר עם המשפחה מאשר לבד עם האמת
    יש המון המון צבועים במגזרנו נו אז מה ?

    • אנוסה   26/06/2016 18:00

      חיה בשקר. פותחת פלאפון בשירתים בשקט בשבת. מתהההה מפחד מהיום שבעלי יגלה את זה! כי אז ייקחו לי את הילדים וכל העולם שלי אבוד.
      עדיף לי ככה. המחיר כבד מידיי בשביל לחיות באמת.

  4. נמצאה מתה...
    26/06/2016 14:40
    דודו
  5. בחוף הקשתות
    לצערנו….

  6. חוטאים להאמת
    26/06/2016 14:42
    משה
  7. האמת היא שבתורה שלנו כתוב לאהוב כל יהודי וכל אחד באשר הוא. לא משנה איך הוא נראה והאם הוא מקיים מצוות. או חרדי יותר או פחות. זה מה שאלוקים רוצה נקודה. התרבות הזו שכל אחד מרובע ואסור חלילה להיות שונה זו לא יהדות. הגענו למצב שאנשים ומשפחה מסתכסכים כי ההוא חסיד כזה או אחר כי ההוא מפלג כזה או אחר. זה היהדות???? ממש לא!!!!! אלוקים לא זה מה שהוא רוצה.

    • המלך   27/06/2016 00:05

      התורה אומרת שאדם שמחלל שבת היין שלו נקרא יין נסך ואסור לשתות ממנו תבין לבד שהתורה מצווה להתרחק מהכיעור ומהדומה לו אז מאיפה אתה בדיוק לוקח את המושג אהבה שהתורה מדברת
      זה שאנחנו אוהבים כל נשמה יהודית לא מתיחס למה שהוא עושה והמושג אהבה שלך במובנים של היום יש בו משמעות של נתינת גיבוי למעשים של הרחוק שהולך נגד התורה נגד השם
      החברה החרדית לא צריכה לתת לחברה החילונית דין וחשבון
      החברה החילונית צריכה ללמוד ויש לה הרבה מה ללמוד על אהבת ישראל ועזרה לזולת מהחברה החילונית
      החברה שבחרה בחיי הפקרות בשום פנים ואופן לא תטיף מוסר לאלה שהעיקרון הבסיסי בחיים זה תורה עבודה וגמילות חסדים תפתח סידור בתפילת שחרית ותקרא מה כתוב
      אין שלמות אצל החרדים אבל אתה שוכח שאצל החרדים המוטו והשאיפות להגיע לשלמות מקיף את כל המגזר החרדי במגזר החילוני אתה לא צריך הרבה שכל כדי להבין שהכסף זה המוטו והשלימות זה אמצעי בחלק מהמקרים
      נכון שיש גם חילונים שלא עושים רע לאף אחד תבדוק כמה טוב הם עושים לאחרים
      אל תדבר בשם התורה אם אתה לא למדת אותה מה ששמעת תגבה במקורות ותבדוק שזה נכון לפני שאתה מתחיל לצטט דברים
      השם יתברך בחר שעם ישראל יהיה מורכב משבטים וקבוצות כדי שתהיה הרמוניה והוא מנצח עליה עצם קיומם של קבוצות לא מצביע על פילוג כולם בשבת קוראים את אותה פרשה לכולם יש את אותה התורה כולם מניחים את אותם התפילין כולם שומרים על אותה שבת וכלם מאוחדים אחרי התורה
      נכון שיש כאלה שהם לא מקדשים שם שמים
      יש לנו 13 עיקרים כתוב שם שיש בורא עולם אחד שהוא השופט והוא יחליט מה לעשות איתם בנתיים אתה וחבריך לפי דבריך ניכר שעסוקים בלשפוט אחרים שמעניין לראות איך אתם מתנהגים תפתח גוגל תראה קצת איך אתם מקבלים החלטות איך אתם פועלים מה מניע אתכם מה אתם מייצגים
      איזה ערכים מלמדים בחברה החילונית
      איפה הגבולות
      איך זה ששופט חילוני שנחשד בעבירות חמורות ממשיך לכהן ביד רמה ומכניס לכלא אנשים שיתכן שחלקם יותר צדיקים ממנו .. אה שכחתי עשו בדיקה ..
      בחיאת… אתה מאמין לעצמך

      • ההלך   27/06/2016 11:59

        אתה אומר ש: “אצל החרדים המוטו והשאיפות להגיע לשלמות מקיף את כל המגזר החרדי” ובמגזר החילוני “הכסף זה המוטו”. אני גר בשכונה חרדית. מחסנים רבים בבניין שלנו משמשים כדירות מגורים, והחניות בבניין משמשות כמחסנים וכבתי עסק. הנהיגה באזור פרועה ואין כמעט שבוע שהלב שלי לא קופץ ממחזה מבהיל על הכביש. הילדים נוסעים בזוגות באופניים בלי לחבוש קסדה. מחוץ לבתי הכנסת ולפעמים גם בתוכם מתגודדים המעשנים ומזהמים את האוויר בלי להתחשב במתפללים אחרים שהעשן מפריע להם, וכמו שאמר פעם הרב עובדיה על החילונים, מי שמוכיח אותם “מתחייב בנפשו”. ולבסוף: איך זה שרב חרדי שנחשד בעבירות חמורות ממשיך לכהן ביד רמה ומלמד יהדות לאנשים שיתכן שחלקם יותר צדיקים ממנו .. אה שכחתי עשו בדיקה ..
        בחיאת… אתה מאמין לעצמך

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   10/07/2017 09:16

        גרתי איתכם שנים. החברה החרדית ה”עלק” אוהבת את הזולת.
        אין לכם “בין אדם לחברו” בכלל.
        צר לי -אך לעולם החילוני יש הרבה יותר דאגה לזולת מלכם וזה בלי זקן וכיפה. יש המון ביקורת במקורות היהודיים על העם שמדקדק בחמץ אבל שופך את דמו של השכן בלשון הרע.
        ואהבת לרעך כמוך קודם להכל. הקב”ה לא צריך את התפילות והשמירת שבת שלכם אם אתם בזים אחד לרעהו.

  8. נמצאה מתה
    26/06/2016 15:08
    שרון
  9. ברוך דיין האמת

  10. לא מבינה את התגובה הנוראית של האח
    26/06/2016 20:41
    צופה מן הצד
  11. “… “אני בעיקר מנסה לחשוב מה אני מפספס. איימת שאת רוצה להתאבד, אבל למה להתחבא? למה להקשות עלינו למצוא אותך?”…”
    שורה אחת, אין בה כמעט כלום, ועם זאת מייצרת תחושה של אלימות חבויה, הקטנה וביטול של אסתי .(במקרה הזה) ורצונה ותחושותיה.
    היא “איימה” – היא הביעה מצוקה תקופה ארוכה, אבל אף אחד לא הקשיב לה. היא קיימה את הבטחתה.
    היא התחבאה, כנראה מהפחד שימצאו אותה לפני שתספיק לממש את “איומיה”. כנראה שרצתה מאוד ווידאה שאכן יקרה.

  12. זה שעומד ליד אסתי זה בעלה?
    11/07/2016 10:56
    חיים