הרצח במצעד: מאסר עולם ועוד 31 שנות מאסר נגזרו על ישי שליסל

ישי שליסל, שהורשע ברצח הנערה שירה בנקי ע"ה בת ה-16, ובניסיון רצח של שישה בני אדם נוספים במצעד בירושלים בשנה שעברה, גם יפצה את 7 משפחות הנפגעים ביותר מ-2.6 מיליון שקלים • השופטת קבעה בהכרעת הדין: "קנאותו החשוכה, האוטמת אותו מראות בני אדם, הדריכה אותו.. לפנינו אדם שלא רואה אדם לנגד עיניו. אדם מסוכן וחסר לב"
חיים טוויל
כ' סיון התשע"ו / 26.06.2016 11:30

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (ראשון) על ישי שליסל עונש מאסר עולם ועוד 31 שנות מאסר ופיצוי כספי כבד.

שליסל הורשע ברציחתה של שירה בנקי ע”ה בת ה-16, אחת הצועדות במצעד בירושלים בשנה שעברה, ובניסיון לרצח של שישה בני אדם נוספים.

בנוסף לעונש המאסר שנגזר עליו בית המשפט קבע גם כי שליסל יפצה את 7 משפחות הנפגעים ב-2.64 מיליון שקלים.

קודם שהקריאה את גזר הדין, נשאה  השופטת נאווה בן אור דברים וכינתה את שליסל אדם מסוכן וחסר לב. “קנאותו החשוכה, האוטמת אותו מראות בני אדם, הדריכה אותו.. לפנינו אדם שלא רואה אדם לנגד עיניו. אדם מסוכן וחסר לב, שיהדות של דרכי שלום ושמלמדת שחביב כל אדם שנברא בצלם, זרה להווייתו”.

במהלך החקירות כמו גם במהלך הדיון המשפטי שמר שליסל על שתיקה. רק בדיון הטיעונים לעונש, הוא בחר לשאת דברים לראשונה.

“המצעד מביא עלינו את כל הפיגועים והאינתיפאדות, וזה גורם לכעס אצל הקב”ה”, אמר אז. “אני משתדל לפעול מתוך אהבה לקב”ה, ומצעדי הגאווה הם מתוך שנאה לקב”ה ולעם ישראל.

“גם זמרים ואמנים שמופיעים במצעדי הגאווה, שידעו שהם משתתפים בחילול שמו של הקב”ה. כל יהודי צריך לראות אם הוא נאמן למלך מלכי המלכים – או שהוא נופל לרשת האופוזיציה של הקב”ה, שהיא השטן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שם המצעד הושמט מהכתבה.
    26/06/2016 14:03
    ר.
  1. מעניין.